CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Svenska spabad  (läst 3269 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad familjen Nilsson

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Göteborg
  • Antal inlägg: 2
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Spa? Ja!
    • Visa profil
Svenska spabad
« skrivet: oktober 28, 2014, 22:08:25:25 »
Vi ska köpa spabad.
Vi har fastnat på frågan, att välja spabad.
Har läst på så att jag snart blir utbränd känns det som.
Vi har smalnat av sökfältet och fokuserar nu på Westerbergs mellan spa samt Viskans modell Björkö.
Någon som vet eller kan ngt om de svenska modellerna m.a.p kvalitet.
kvalitet känns extra viktigt eftersom dessa kostar en del.
Tacksam för respons  <help>

Poolgiganten

Utloggad alltibad

SV: Svenska spabad
« Svar #1 skrivet: oktober 29, 2014, 17:57:07:07 »
Hej
Är återförsäljare för Viskan så det inte blir några missförstånd.

Men Westerbergs spabad görs inte i Sverige utan är Ungerska Wellis.
Det finns andra i Sverige som säljer samma bad under sitt utsprungliga namn Wellis

Med detta sagt vill jag inte på något sätt säga att Wellis gör dåliga bad eller liknande. Utan bara att de inte görs i Sverige

Med vänlig hälsning,
Jonas
Alltibad

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: Svenska spabad
« Svar #2 skrivet: oktober 29, 2014, 18:15:21:21 »
Vad jag kan se så är Westerbergs spabad inte ett dugg svenska förutom dekalerna på displayen. Så vitt jag kan se så är de tillverkade av den ganska nystartade Ungerska spabads tillverkaren Wellis. Men verkar säljas under eget "Brand" här.

Vet inte så mycket om dom, men det är inte svenskt !  Har sett att dom har hyfsad utrusning, Balboas nyaste kontroller, Laing cirkpump, Waterway Jetpumpar men i övrigt så vet jag inte så mycket om hur dom sätter ihop sina grejor !

Beträffande Viskan så vet jag inte så mycket om dom ännu, dom har ju inte tillverkat spabad i så många år än så det finns väl inga långtidstester på hur grejorna sitter ihop än.

Jag tror att du ska gå på din magkänsla, provsitta, gärna provbada och känna hur bekvämt badet är, kommer du ner i vattnet på ett bra sätt, är massagen tillräckligt bra för er? hoppa lite inne i badet och se att det inte flexar och rör sig, det kan innebära  framtida problem med sprickbildningar i Acrylen.

Sen ska du titta under skalet och kolla vad det sitter för utrustning i badet, hur stabilt ser det ut att vara byggt, välkända pumpar såsom Laing, AquaFlo eller Waterway bör sitta i badet, det bör vara ett spalock som är minst 12,5 cm tjockt på mitten då 85% av alla värmeförluster går rakt upp.

Sen ska du hitta en bra leverantör med en säljare som hjälper dig hela vägen och har bra support och service även efter du lämnat butiken.  Om det är en seriös säljare så kommer han givetvis ut till dig efter du har installerat grejorna och håller en utbildning på badet och går igenom hur det funkar med spakemin m.m.

Men det är ju hur jag tycker att det ska vara !!

Lycka till med köpet  >rulla<


Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag