Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Lutande trappa  (läst 3682 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Magdalena

Lutande trappa
« skrivet: juli 15, 2010, 22:55:12:12 »
Vår trappa har alltid lutat lite bakåt, dvs inte varit i våg, men det har blivit värre efter vintern.
Är det ngn som har grävt om runt trappan för att räta upp den samt ge den mera stöd?
Har ngn några tips på vad man ska tänka på när man gör det?
Vad har ni för stöd under?
Enl instruktioner från Miamipool så behövdes det inget, så det känns verkligen trist att behöva riva upp trall etc för att göra om jobbet. Vi har trots att det inte behövdes ändå gjort en stödställning men den var tydligen inte tillräckligt bra.
Miami Pool 4*8, Baquacil, Roman end trappa, Ideal Cover klasik C, solfilm. Byggt 2008.

Poolgiganten

Utloggad Nimajneb

  • F.d. Poolaktivist, numera enbart poolbadare :)
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Blekinge
  • Antal inlägg: 728
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Lutande trappa
« Svar #1 skrivet: juli 16, 2010, 12:39:42:42 »
Om du menar en romersk rapp så har vi en från Folkpool.
Den har en ställning men jag fyllde även upp med Makadam för att vara helt  säker.

Men er trapp kan väl inte bara hänga ut i luften, någon form av stöd måste ni väl ha?

Utloggad Daphne

SV: Lutande trappa
« Svar #2 skrivet: juli 16, 2010, 22:23:54:54 »
Vi har en roman end trappa, jag bifogar en bild som visar hur vi gjorde, vid tillfället som bilden togs är inte stöden helt klara men du ser i varje fall hur vi tänkte. Vi ville ha ordentligt stöd så vi la lecasten som vi "murade" fast (eller vad det nu heter) två staplar under varje trappsteg och tror till och med att det blev tre under det mittersta steget som var störst till ytan. Förutom staplarna har vi också fyllt utrymmet med grus.
Poolstores Flexipool 4x8 m Roman-end trappa, Carraraliner, Zodiac Tri Mid Saltklorinator, Fairland VP samt ett Klasik No Line Tak!

Utloggad Magdalena

SV: Lutande trappa
« Svar #3 skrivet: juli 16, 2010, 22:38:27:27 »
Vi har en Roman end trappa, du kan se på min profilbild hur den ser ut (det kanske inte syns så där superbra i o f ) Ingen ställning följde med från Miamipool tyvärr. Vi har byggt upp under den med grus och sand samt ngn sorts egen ställning i trä som vilar på stenplattor. Tyvärr så verkar som om den sjunkit när vi fyllde poolen med vatten.
Jättebra bild på erat murade stöd tack för det!

När man ska ändra stödet nu i efterhand så visst måste man minska ner vattennivån innan? Är det ngn som har gjort samma sak kanske?
Miami Pool 4*8, Baquacil, Roman end trappa, Ideal Cover klasik C, solfilm. Byggt 2008.

Utloggad pennan

SV: Lutande trappa
« Svar #4 skrivet: juli 16, 2010, 23:20:33:33 »
Vi har iofs inte samma trappa men den är från Miamipool och till den fick vi med stag. Sen lade vi lecablock m.m. som extra stöd under trappstegen. Borde varit med stöd till eran också tycker jag, den är ju ännu bredare.

Det är nog säkrast att sänka vattennivån. Har vattnet lyckats få trappan ur position nu, så är det nog risk att det händer värre saker om man gräver upp när poolen är fylld.

Mvh Magnus

Miamipool 3,5x7 m med trappa byggd 2007, 18m² solpaneler med automatisk styrning, 0,8 hk pump, rening med Bioniser sedan 2009.

Utloggad Magdalena

SV: Lutande trappa
« Svar #5 skrivet: juli 16, 2010, 23:31:15:15 »
hm.. när jag ser din bild så har jag ngt svagt minne av såna där stag till vår trappa, men är inte helt säker. Får fråga maken imorgon (nu sover han :) )Men i vilket fall som, så verkar de inte ha hjälpt eftersom trappan ändå lutar.
det känns riktigt trist att gräva upp... men det blir ett höstjobb i alla fall....
Nu vill vi bara bada  ;D
« Senast ändrad: juli 16, 2010, 23:39:45:45 av Magdalena »
Miami Pool 4*8, Baquacil, Roman end trappa, Ideal Cover klasik C, solfilm. Byggt 2008.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag