CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Skarva slang för ozon-rening  (läst 192 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kuling

Skarva slang för ozon-rening
« skrivet: maj 01, 2024, 10:14:02:02 »
Jag har ett Folkpool Warrior spa-bad där jag har problem med återkommande läckage vid en slang för ozon-reningen.
Har bytt slangskarv vid flera tillfällen, men den håller tätt endast några månader innan den helt börjar krackelera och brytas sönder.
Naturligtvis använder jag fel plastsort, men vilken ska jag ha som tål ozon, klor etc?

Poolgiganten

Utloggad Erica

SV: Skarva slang för ozon-rening
« Svar #1 skrivet: maj 08, 2024, 22:42:02:02 »
Ozon är ju rätt aggressivt så det finns säkert många material som tar stryk av det. Men till autodossystem för pooler använder man oftast nylonslang till kemikalierna. Men kvalitén på denna kan variera. Vi hade ett slag problem med upprepade läckor på slangen för klortillförsel. När vi sedan bytte till liknande slang av annat fabrikat slutade problemen. Dock bör man nog byta kemslangarna någon gång för säkerhets skulle eftersom det blir synnerligen obehagligt om man får en läcka/spricka och det börjar spruta ut klor resp, saltsyra i maskinrummet.

Men det uppe till vänster på bilden ser ju ut som ett kopparrör ? Förhoppningsvis har jag sett fel, koppar passar inte alls i spamiljö.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag