CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Fog mellan plattorna  (läst 1197 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad meee69

Fog mellan plattorna
« skrivet: juni 12, 2015, 00:20:22:22 »
Hej jag undrar om någon kan tipsa mig om någon bra fog att sätta mellan plattorna runt poolen
jag köpte något som skulle vara sååååååååå bra och fick under tidens gång 2 olika råd hur vi skulle göra för att lägga den av firman vi köpt den av
när jag under årens gång spolar med vatten så flyger fogen bort på vissa ställen och myror slänger upp sand och ogräs kommer upp skit trist när man köpt plattor för över 100000kr  Lithomex heter den  någon annan som haft problem med den fogen
firman säger att det är inge fel på den prudukten

Poolgiganten

Utloggad MathiasS

SV: Fog mellan plattorna
« Svar #1 skrivet: juni 12, 2015, 10:09:07:07 »
Jag tror jag har använt Lithomex om det var den som Stenbolaget sålde förut (dom har slutat med den nu tror jag). Hos mig har den funkat bra förutom på ett ställe där det rinner väldigt mycket vatten. där har fogen spolats bort. Detta avser en 1m lång fog på en 70kvm stor yta, så det är inget jag ser som ett stort problem.

Så, när fogen väl är på plats verkar den funka som det är tänkt, men jag tycker ändå inte det var en bra produkt eftersom det var för stora fraktioner sten i den som ställde till problem när man borsta ut den.
7x4x1,5 Thermopool + 3m Roman trappa från Poolstore.
Pooltak: Deli B+ från Lars Sjöland
Värmepump: G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Astral Cantabric 500 sandfilter
Övrig utrustning från Pahlen:
Pahlen Minimaster för dosering av Klor och PH
UV-rening med Pahlen Auto UV-75
Pahlen bronspump P01 trefas ,55kW.
Pahlen rf inlopp, belysning och breddavlopp
Byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7416.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag