CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Möjligt att laga liner runt inloppsventil?  (läst 1086 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Micke1

Möjligt att laga liner runt inloppsventil?
« skrivet: april 18, 2022, 20:01:47:47 »
Hej,
Skulle starta poolen idag och upptäckte att linern spruckit runt inloppsventilen.

Har ni tips på hur jag kan laga detta på kort varsel? Jag är helt öppen för att byta hela linern då det är en billig pool och billig liner. Problemet är att vi fotar huset för försäljning om två dagar och planerad visning om ca 12 dagar och jag har varken tid eller kunskap att byta hela linern.

Kanske kan ge mig på en lagning om det är möjligt runt inloppsventilen.

Om byte av liner är enda lösningen tar jag gärna tips på företag som kan göra jobbet.

Poolen är en ovanmarkspool med plåtväggar från JF Fritid.

Tack
Micke

Poolgiganten

Utloggad mrejster

SV: Möjligt att laga liner runt inloppsventil?
« Svar #1 skrivet: april 20, 2022, 12:19:56:56 »
Jag skulle provat att ta bort inloppet, och sedan limma en lagom bit liner på både in och utsida av skadan. Det går nog pilla in "genom" skadan, så slipper man lossa linern. Det finns lagnings-lim till vinyl, och har du tur finns det tillräckligt med liner att ta som är nedvikt på "utsidan" av poolen.

Man kan förstås inte garantera att det blir tätt, så kanske ärligare att låta det vara och tipsa köparen. Kanske är linern dessutom gammal och skör eftersom den spruckit?

//Erik

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag