CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Bestway 23 kubiks pool, va är det för kvalité??  (läst 34817 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pikaboo

Bestway 23 kubiks pool, va är det för kvalité??
« skrivet: juni 03, 2008, 16:36:21:21 »
Hej! Köpte en Bestway pool för 3995:- och jag kan bara varna er för kvalitén på den, den första började läcka i plastsvetsen vid urtappningspluggen när jag hade tabkat i 20 kubik vatten, bara att tömma! Fick hem en ny och nu började skiten läcka igen!!!!

La en lapp på insidan för att få mindre läckage och det funkade. Tog svart silikon och tätade skiten med då det är i en skarv, nu är den hel! (ta i trä)

Det finns ingen som kan tipsa om nån billig lampa att hänga över kanten?

mvh nybliven poolägare <antman>

Poolgiganten

Utloggad sudingen

SV: Bestway 23 kubiks pool, va är det för kvalité??
« Svar #1 skrivet: juni 07, 2008, 11:36:33:33 »
Hej!

Har precis köpt samma pool som du har. När vi tappat i lite vatten (ca 1½ decimeter) började den läcka. Vi ser inte varifrån vattnet kommer. Hur gör man ?? reklamation låter ju som det enda vettiga, men det känns drygt att behöva plocka ner den igen när man äntligen fått upp den. Ungarna blir rätt besvikna  :'(

Sen undrar jag hur man gör när man ska tömma den på vatten, "hålet" där man ska fästa slangen då man ska tömma poolen ligger ju en bit ovanför vattennivån jag har idag!!! Ska man hinka ur vattnet eller?? Antingen är jag helt korkad eller så är det en idiotisk konsktruktion. På vår tidigare pool satt utloppen mycket längre ner.
Tacksam för hjälp!


Utloggad Carlos de sol

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Mälardalen
  • Antal inlägg: 1083
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Härligt med Pool vid bra väder
    • Visa profil
SV: Bestway 23 kubiks pool, va är det för kvalité??
« Svar #2 skrivet: juni 07, 2008, 14:26:10:10 »
hej
köp en sänkbar dräneringspump
//carlos <sol>
Pensionerade bor i Mälardalen, Eskilstuna:
Unipool från Folkpool byggd 1989, tiokantig /Rund 5,5 m, 4 st solfångare från Folkpool samt Poolfixaren,  automatisk styrning till solpaneler från Primastar, Sandfilter,
Saltgenerator från Intex Nordic,
Luftvärmepump (Vertikalpump) SPF-68 från svenska poolfabriken (Gullberg&Jansson)

Utloggad pikaboo

SV: Bestway 23 kubiks pool, va är det för kvalité??
« Svar #3 skrivet: juni 08, 2008, 15:31:41:41 »
hej! Tömma den är inga problem. ta bort ett par pinnar och böj ner polen så vattnet rinner över kanten bara! Förstår att det är jobbigt, var i samma sits som du! Du kan ju få pengarna tillbaka men bäst är väl att lokalisera hålet och laga. De medföljande lapparna är mycket effektiva! Jag lagade även ett hål från INSIDAN med vatten i. sen la jag silikon runt urtappningshålet och voila, hel pool=)

Utloggad sudingen

SV: Bestway 23 kubiks pool, va är det för kvalité??
« Svar #4 skrivet: juni 09, 2008, 09:16:31:31 »
Hej!
Tack för ditt svar. Jag gjorde precis så, nämligen lagade och det verkar fungera hyfsat i alla fall. Tack också för tipset för hur man tömmer  :D

Utloggad Tranceblast

SV: Bestway 23 kubiks pool, va är det för kvalité??
« Svar #5 skrivet: juni 15, 2008, 15:10:09:09 »
Hej!

Vi har oxå köpt en bestway pool fast den är på 16 000 liter och den började läcka från en svetsfog. packde ner skiten och lämnade tillbaka den och fick en ny en vecka senare. Nu är den full av vatten och efter en massa ph- och flockningsmedel så är vattnet jätte fint  :). Idag gick jag ut för att titta till poolen och då hade skiten börjat läcka runt bottenpluggen! Vad är det för kvalité?

Utloggad pikaboo

SV: Bestway 23 kubiks pool, va är det för kvalité??
« Svar #6 skrivet: juli 10, 2008, 06:33:48:48 »
Jahopp då var det dags igen!! börjat sippra en lite pisstråle vid bottenpluggen igen, det är uppenbart fabrikationsfel, för manchetten som sitter runt bottenpluggen på insidan har gett vika av vattentrycket och liksom sjunkit i och spruckit! Undrar om man kan lägga nån ny manchett av gummi som sluter tätt? Den hålls ju på plats av trycket delvis oxå!

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Bestway 23 kubiks pool, va är det för kvalité??
« Svar #7 skrivet: juli 10, 2008, 11:02:04:04 »
Varför inte täcka över hela bottenpluggen med en lapp, det går alltid att tömma på annat sätt?
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad JMpool

SV: Bestway 23 kubiks pool, va är det för kvalité??
« Svar #8 skrivet: juli 12, 2008, 00:19:14:14 »
Som jag brukar säga! Branchen präglas av typen, "Du får vad du betalar för eller som man sa i Nile City, " Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet".

Utloggad el_mystico

SV: Bestway 23 kubiks pool, va är det för kvalité??
« Svar #9 skrivet: juli 12, 2008, 12:34:35:35 »
Hej,
Köpte en Bestway på Jem & Fix.'
Kostade 2495 tror jag och närmaste priskonkurent tog över 5000:-
Jag skyfflade ihop lite matjord på tomten och monterade poolen på en timme.
sonen kan kan plåga en pool enormt men den har hållit måttet, kompleterade med
harald nyborg sandfilter och jag kan absolut inte klaga på grejerna.

Skall köpa bättre pool nästa säsong om jag hittar något vettigt men kan inte
annat än rekomendera bestway - fast jag kanske hade tur..


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag