VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Val av saltklorinator till ovanmarkspool  (läst 2264 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Val av saltklorinator till ovanmarkspool
« Svar #10 skrivet: augusti 02, 2021, 20:15:34:34 »
Har du inte sålt den än?

Jag har också en.

MVH
Roger

Poolgiganten

Utloggad Delta2004

SV: Val av saltklorinator till ovanmarkspool
« Svar #11 skrivet: augusti 02, 2021, 20:32:11:11 »
Passar på att i sammanhanget påpeka att jag har en salthaltsmätare till salu här på forumet!
Jag är inte intresserad av att få tillbaks de pengar jag la ut helt i onödan för den utan kan tänka mig att priset får motsvara fraktkostnaden.
Skickade pm till dig :-)

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Val av saltklorinator till ovanmarkspool
« Svar #12 skrivet: augusti 02, 2021, 21:01:27:27 »
Kan tyvärr inte skicka och ta emot pm.

MVH
Roger

Utloggad Amica

SV: Val av saltklorinator till ovanmarkspool
« Svar #13 skrivet: augusti 02, 2021, 22:05:56:56 »
Kan tyvärr inte skicka och ta emot pm.

MVH
Roger
Eh? Jag fick ett PM.

Gäst 188

  • Gäst
Gäst 188
SV: Val av saltklorinator till ovanmarkspool
« Svar #14 skrivet: augusti 02, 2021, 22:15:15:15 »
Hej,

Nu blir jag mycket undrande över detta. Har inte svarat på något pm det senaste halvåret. Anledningen är att jag inte har denna rättighet.

Det verkar finnas en avatar som svarar för mig i detta forum? Tror det är sant av det jag fått veta.


Ett forum borde vara helt öppet eller stängt. För vissa är det halvöppet som för mig.
Får skriva och göra nya inlägg. Där ligger mina rättigheter. Kan inte ändra eller radera inlägg.
Inte skicka och ta emot pm.
Allt sparas som jag skriver, skrivit eller ändrat. Verkar finnas en egen databas för mig ( Finns ett namn för denna databas). Undrar hur det är med pm?
Funderar själv på GDPR och detta forum?

Är därför mycket återhållsam med information och förklaringar som jag tidigare gett.

Så ditt pm är inte från mig. Något som någon annan skapat.

Med vänlig hälsning
Roger

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Val av saltklorinator till ovanmarkspool
« Svar #15 skrivet: augusti 03, 2021, 07:52:24:24 »
Delta 2004 skriver ju i ett tidigare inlägg att hen skickat PM till Amica?
Jag förutsätter att det är hens inlägg som Amica fått, utan att på något sätt vara säker på annat än att det inte finns några andra "Avatarer som skriver PM i ditt namn" Roger.
Du har fått några få rättigheter beskurna på grund av ditt uppträdande i forumet där någon eller några känt sig besvärade av dina PM.
Diskussioner skall föras inuti forumet om det skall finnas en möjlighet för mig som administratör att agera objektivt, PM ÄR personliga meddelanden som jag inte kan läsa, och om någon eller några medlemmar känner sig besvärade kan jag inte göra annat än att stänga av den person som är utpekad.
Det i sin tur betyder inte att jag har tagit ställning till, eller ens vet, exakt vad som skrivits - utan det är i varje fall en bedömning från min sida om huruvida "anmälaren/anmälarna" är trovärdiga eller ej.
Att jag stoppat dina möjligheter att redigera eller radera inlägg beror på flera saker, men främst är det baserat på min erfarenhet av medlemmar som får delar av sina rättigheter i forumet avstängda, inte sällan raderar de, eller redigerar bort nästan allt som de skrivit som någon form av hämndaktion mot mig personligen.
Jag är OK med hämndaktioner mot mig, men i fall som rör raderingar/redigeringar i hämndsyfte drabbar det inte bara mig, utan en massa personer som lagt ned tid och engagemang på att delta i de diskussioner som sedan förstörs genom att man raderar stora delar av inläggen i en massa ämnen i forumet.
GDPR ger dig rätt att kräva avregistrering av personuppgifter och anonymisering av det du skrivit.
Varken jag eller någon annan vet med säkerhet vad du heter, men vill du vara anonym kan du ju förslagsvis byta det synliga användarnamnet, om det är ditt faktiska namn, och vill du bli raderad enligt GDPR så finns en funktion för det i forumet. Hittar man inte det är det bara höra av sig till mig så raderar jag alla personuppgifter om så är önskvärt.

Har inte läst denna tråd i sin helhet så jag vet inte om det finns några andra saker som ni är oeniga om.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Delta2004

SV: Val av saltklorinator till ovanmarkspool
« Svar #16 skrivet: augusti 03, 2021, 09:06:21:21 »
Det stämmer, mitt pm var adresserad till Amica, därav citat av Amicas inlägg om saltmätaren

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan