Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Vilket ska jag välja?  (läst 35372 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad PhotoJoe

SV: Vilket ska jag välja?
« Svar #10 skrivet: maj 30, 2012, 10:50:14:14 »
Helt sant, man kan ju köra obehandlat utomhus om man vill :-)

Den kommer stå på en inbyggd altan med tak över. Har haft en vedeldad badtunna i sex år innan, blir inte speciellt mycket vatten på trallen och under altanen är det snustorrt.

Poolgiganten

Utloggad Steffe

SV: Vilket ska jag välja?
« Svar #11 skrivet: maj 30, 2012, 10:58:59:59 »

Angående insidan, belysning funkar bra även i kar som inte har vit insida. Det finns en nackdel med en vit insida och det är att allt i karet som inte är vitt syns väldigt bra. Jag har ett vitt bubbelbad inomhus och skulle inte vilja ha det ute.

Jag har vitmarmorerad insida och kan inte tänka mig att ha någon annan färg efter det jag sett hos bekanta, offentliga spa etc. Helt klart fräschaste färgen och reflekterar ljuset bäst. Då det inte blir någon direkt skit i ett spa (om man inte går i med gräs eller sand på fötterna) så är det i princip inget problem med synlig smuts. Det är i alla fall inget jag märkt. 

Utloggad Ziggy

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Lund
  • Antal inlägg: 177
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Artesian Dove Canyon - I love it!
    • Visa profil
SV: Vilket ska jag välja?
« Svar #12 skrivet: maj 31, 2012, 07:16:32:32 »

Angående insidan, belysning funkar bra även i kar som inte har vit insida. Det finns en nackdel med en vit insida och det är att allt i karet som inte är vitt syns väldigt bra. Jag har ett vitt bubbelbad inomhus och skulle inte vilja ha det ute.

Det är just det, bara för att skiten inte syns, så är den inte bara borta. Bättre då att veta att det är rent och fräscht vatten utan flugor, lakritstroll eller ännu värre saker. Se till att få i så lite mög som möjligt och städa ur sånt som ändå ramlar i. Du kommer att få en så mycket bättre upplevelse.

Ziggy

Utloggad Matt_S

SV: Vilket ska jag välja?
« Svar #13 skrivet: maj 31, 2012, 13:42:22:22 »
Det är just det, bara för att skiten inte syns, så är den inte bara borta. Bättre då att veta att det är rent och fräscht vatten utan flugor, lakritstroll eller ännu värre saker. Se till att få i så lite mög som möjligt och städa ur sånt som ändå ramlar i. Du kommer att få en så mycket bättre upplevelse.

Ziggy

Det handlar inte bara om skit, repor och annat är ju extremt synligt på en vit blank yta jämfört med en färgad yta med struktur. Men, därav har man ett val..man tycker olika.   

Utloggad Nilking

SV: Vilket ska jag välja?
« Svar #14 skrivet: maj 31, 2012, 21:07:35:35 »
Jag har mörkt blått och tycker det är helt ok. (Men jag har en j*vla massa led's i också ;))
Men jag hade nog så här i efterhand valt en ljusare färg.  Hade jag bara haft en lampa hade det nog blivit trist med så mörk färg.
Iom alla leds ser jag ju "bra" ändå.

Utloggad PhotoJoe

SV: Vilket ska jag välja?
« Svar #15 skrivet: juni 05, 2012, 10:36:23:23 »
Nu är golvet klart! Elite Plaza som Trademax säljer är visst ett spa från DenForm, men jag vet inte exakt vilken modell, det ser ut som en 61:a men ändå inte. Nån som har erfarenhet av DenForms spabad? Jag vet att Bauhaus sålde dem förut.

Utloggad PhotoJoe

SV: Vilket ska jag välja?
« Svar #16 skrivet: juni 05, 2012, 10:42:05:05 »
Bild på bjälklaget...

Utloggad PhotoJoe

SV: Vilket ska jag välja?
« Svar #17 skrivet: juni 05, 2012, 10:43:43:43 »
Bild på trallmonteringen...

Utloggad PhotoJoe

SV: Vilket ska jag välja?
« Svar #18 skrivet: juni 05, 2012, 10:44:15:15 »
Bild på färdigt golv...och sisådär 500 skruv!!!

Utloggad Eberlund Service

SV: Vilket ska jag välja?
« Svar #19 skrivet: juni 13, 2012, 21:48:53:53 »
Vad menar du med egen serviceorganisation? Menar du att mina kunder är oseriösa spahandlare för att dom hyr in mitt företag till att sköta servicen på deras bad?

Bauhaus har såvitt jag vet ingen egen serviceorganisation och det är den enda återförsäljaren av Camargue. Så det skulle gå bort bara av den anledningen för min del.

Angående insidan, belysning funkar bra även i kar som inte har vit insida. Det finns en nackdel med en vit insida och det är att allt i karet som inte är vitt syns väldigt bra. Jag har ett vitt bubbelbad inomhus och skulle inte vilja ha det ute.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag