CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: erfarenhet av trallgolv  (läst 4937 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad magpk

erfarenhet av trallgolv
« skrivet: september 13, 2010, 10:04:23:23 »
Hej!

Ni som ställt era spabad direkt på trallgolv(altandäck) har ni upplevt vibrationer eller dyligt.
Jag är igång och skall bygga för mitt spabad men vet inte om man skall ställa det på en singelbädd 20-40cm ner och sedan komma med trallen emot karet, problemet då blir väl att locklyftaren inte funkar som den ska och att man får bygga något special precis runt om karet så att man kommer åt serviceluckor osv.
Det andra alternativet är att bygga ett rejält altandäck och ställe det direkt på, detta verkar enklast. Finns alltid för och nackdelar med allt. vad tycker ni, hur har ni det?  <help>


Poolgiganten

Utloggad utopiazz

SV: erfarenhet av trallgolv
« Svar #1 skrivet: september 13, 2010, 10:13:19:19 »
Du kan ju även bygga "två" altaner. En mindre "plattform" som badet står på och en större runt om. Ev. vibrationer i den som badet står på kan inte fortplanta sig i den andra altanen

Utloggad magpk

SV: erfarenhet av trallgolv
« Svar #2 skrivet: september 13, 2010, 10:48:39:39 »
Du kan ju även bygga "två" altaner. En mindre "plattform" som badet står på och en större runt om. Ev. vibrationer i den som badet står på kan inte fortplanta sig i den andra altanen

Skulle man ju kunna göra, men det känns som om det för med sig mer jobb. Sen har jag inte bestämt mig för vilket kar det blir ännu så jag har ju inga exakta mått heller.
Vibrationer kanske inte är så stort problem?
Det är lite det jag undrar.
Sol däcket jag kommer att bygga ligger utanför själva huvudaltanen om ni förstår vad jag menar. Huvudaltanen är 4*7m kommer att bygga ut den med 5*3m då blir det ju bara den ytan som vibrerar isåfall om det nu vibrerar?

Utloggad Steffe

SV: erfarenhet av trallgolv
« Svar #3 skrivet: september 13, 2010, 12:21:18:18 »
Har mitt spa ståendes rakt upp och ner på ett gammalt normalbyggt trädäck och det är absolut inga problem. Upplever inga vibrationer alls.

Utloggad magpk

SV: erfarenhet av trallgolv
« Svar #4 skrivet: september 29, 2010, 13:52:03:03 »
Har mitt spa ståendes rakt upp och ner på ett gammalt normalbyggt trädäck och det är absolut inga problem. Upplever inga vibrationer alls.

Tack!
Ok! då borde det hålla som jag byggt, med 3st bärlinor 45*195 och ett bjälklag med 45*170. finns bilder i denna tråd http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=6217.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag