CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: lufftbubblan i pumpen  (läst 776 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad nyburjare

lufftbubblan i pumpen
« skrivet: maj 22, 2021, 17:34:47:47 »
Vet att det varit upp många gånger :) det här med luftbubblan under pumplocket , har ni helt 100 % jämnt flöde under locket dvs så man knappt ser att där flödar vatten ? inte minsta turbulens eller bubblor ?

När jag stänger pumpen finns det ju så klart en bubbla högts upp eftersom locket är kupat, borde den försvinna när pumpen går ?

Finns det luft i vatten eftersom det "skummar" lite ? jag är nämligen 100 % säker på att jag inte har minsta läckage på sugsidan , ändå bubblor under locket .

När man lyssnar på en 50 mm slang där det sugs vatten , hörs vattetflödet då .eller skall det vara helt tyst ? hör det om det är luft i suget ?

Poolgiganten

Utloggad Engan

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Boden
  • Antal inlägg: 319
  • Total likes: 28
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: lufftbubblan i pumpen
« Svar #1 skrivet: maj 22, 2021, 19:57:26:26 »
Bubblar så inihelvete under mitt lock och jag har inget läckage, men har pumpen 1m ovanför vattenytan så tror det är därför

Utloggad nyburjare

SV: lufftbubblan i pumpen
« Svar #2 skrivet: maj 22, 2021, 21:46:48:48 »
Bubblar så inihelvete under mitt lock och jag har inget läckage, men har pumpen 1m ovanför vattenytan så tror det är därför
borde inte orsaka detta så länge du har tryck o tät... sjunker nivån i pumphuset när du stänger pumpen? Får du luftbubblor i inblåset?

Utloggad Engan

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Boden
  • Antal inlägg: 319
  • Total likes: 28
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: lufftbubblan i pumpen
« Svar #3 skrivet: maj 22, 2021, 22:42:14:14 »
borde inte orsaka detta så länge du har tryck o tät... sjunker nivån i pumphuset när du stänger pumpen? Får du luftbubblor i inblåset?
Nä inte nått av det

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag