VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poolbelysning slockar  (läst 1003 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kocken

  • Gäst
Kocken
Poolbelysning slockar
« skrivet: maj 10, 2021, 21:06:27:27 »
Hej,

Jag har problem med min pool belysning. Lampan fungerar i ca 15sek sen slocknar den sakta och efter ytterligare ca 5 sekunder till så är det svart och den går inte att starta igen. Jag trodde först att det var fel på tranformaton så har bytt transformator till nedan men fortsatt samma problem.
Har jag köpt fel trafo så denna inte stödjer LED? Eller är lampan sönder men då borde den väl inte fungera i 15sek?
Någon som vet vad felet kan vara?

Vänligen se lampa och transformator bifogat.
Tack på förhand
Oscar

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Poolbelysning slockar
« Svar #1 skrivet: maj 11, 2021, 16:56:56:56 »
Bra att du har lagt in bilder på typskyltarna så att det går att förstå vad det handlar om.

Lampan ska ha 12V och klarar både AC och DC. Den drar 20W.
Transformatorn ger 12V AC och kan mata 2 x 50W. Detta borde fungera. Transformatorn har en temperatursäkring som löser ut vid 100 grader C. Den bör inte ge något problem. Gissningsvis är det något problem med elektroniken till LED lampan. Jag skulle kontrollera spänningen ut från transformatorn med en multimeter inställd för att mäta AC. Har du köpt delarna på samma ställe så bör säljaren hjälpa till med att reda ut varför lampan inte fungerar.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag