Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Aqvis vs folkpool classic (trä)  (läst 1131 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad fredj72

Aqvis vs folkpool classic (trä)
« skrivet: maj 09, 2019, 07:17:34:34 »
Hej,
Har ni några tankar kring för och nack och fördelar med aqvis (plaststomme på platta) vs folkpool(trä på bärlager) stommar? Alltså annat bortsett från det uppenbara med trä i mark.

Poolgiganten

Utloggad hemirg

SV: Aqvis vs folkpool classic (trä)
« Svar #1 skrivet: maj 13, 2019, 15:27:26:26 »
Jag håller på att bygga en rektangulär 4x8m pool från Aqvis och väntar nu på betong för att gjuta plattan. Jag får hjälp med grävning och gjutning. Resten har jag tänkt att fixa själv.

Jag tyckte att det skiljde för lite i pris mellan en träkonstruktion på stenmjöl mot en Aqvis på gjuten platta för att det skulle bli intressant med trä. Nu bor jag bara 3 mil ifrån Spångsholm där Aqvis håller till och kunde därför få ner fraktkostnaden till hyra av en stor släpvagn och några svettiga timmar för avlastning. Det som framför allt gjorde att jag föredrog Aqvis var att den är på gjuten platta och att de besvarar mejl med frågor och uppdaterar offerten bara på några timmar. Nu har jag inte börjat montera poolen än, men jag ångrar verkligen inte mitt val. De har dessutom lagt ut flera monteringsfilmer som länkas från deras hemsida under självbygge.
8x4m Aqvispool med pooltak, saltklorinator, UV och fjärrvärme.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan