CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: nedräkning, hjälp önskas  (läst 6618 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pea

SV: nedräkning, hjälp önskas
« Svar #10 skrivet: augusti 16, 2008, 09:34:28:28 »
närmaste återförsäljaren av baguacil i gbg håller till i Åsa, men dom är väldigt serviceminded och det går att bestämma träff med dom i gbg så tar dom med sig det man vill ha. sen tar ju inte baquacilen slut bara vips sådär så någon panik uppstår inte.
kolla theworldfamily.se

i vilken del av gbg bor ni?
Pool nr1: Palmyra ovanmarkare från Poolmans.
Pool nr2: Egenhändigt murad med lecasten, 7.2*4*1.45 med mosaik liner.
värmer med Maxitemp 51 och renar med Baquacil.

Poolgiganten

Utloggad Majja

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Skepplanda
  • Antal inlägg: 199
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool,en oas i vardagen
    • Visa profil
SV: nedräkning, hjälp önskas
« Svar #11 skrivet: augusti 16, 2008, 15:23:23:23 »
Hej Pea!
Nja, bor i Älvängen / Skepplanda men jag räknar GBG som "hemmavid" då jag jobbar där, så jag har ju vägarna förbi 5 dar i veckan. :)

Hujedanemej, hur ska jag få ihop allt...
Grävaren kommer 27, poolen 28, den ska isoleras med cellplast, sänkas ner i gropen, koppla ihop alla ledningar och pump, återfyllas med stenmjöl i samma takt som poolen fylls med vatten (därav min fråga, om jag inte får tag på elektriker (har en kontakt som för tillfället är på semester) så är frågan om jag ska vänta med återfyllnad / vattenpåfyllning tills elektrikern har spikat datum. Vill ju inte stå där med vattenfylld pool och ingen pump som är igång på en längre tid :-\

Sen kommer pooltaket och vp:n, montera pooltaket men det måste bli en temporär montering i år, ska göra i ordning däcket till våren när marken har satt sig. Någon som har en bra lösning på temporär placering av pooltaket? (skulle det funka att lägga lös trall och bara lägga på skenorna?)

Huj,huj, vïlken soppa. Som om det inte räckte ska vi dessutom lägga marksten (gångar runt huset), därför beställde vi grävning av rubbet på en gång, det blev billigare så. Vill sen inte stå med en grop för pool ända tills våren, därav beställning av poolen redan nu. Trodde att leveranstiden skulle vara längre, men det blev snabba ryck.

Jaja, det ska nog gå bra ändå. Jag kan tänka mig att jag nästa vår/sommar kommer att skratta åt kaoset när att är klart, men just nu :D





PP pool 3,5x8 med 2 poollampor, värmepump och Klasik B pooltak, allt från Living Quality

D1@Home Wayfarer spabad

Utloggad Anneli

  • Vattenälskare!
  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Småland
  • Antal inlägg: 69
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
SV: nedräkning, hjälp önskas
« Svar #12 skrivet: augusti 17, 2008, 07:35:13:13 »
Hej Majja!
Vad kul att ni har beställt en PP-pool! O0
Vi har en exakt likadan, med invändig trappa över hela gaveln och pooltak Klasik B.
Vi grävde för vår pool i våras och började bada i slutet av maj. Vi har än så länge ingen värme kopplad till poolen och har ändå haft ca 30-32 grader varmt i poolen hela sommaren, tack vare taket. Lätt att dra undan och tillbaka, inget skräp eller björkfrön som kommer i heller.
Själva "poolbyggandet" gick jättebra, vi stagade upp poolen med plankor när vi skulle lyfta i den och återfylla runt om. Vi bor på en grusås och behövde bara återfylla med stenmjöl. Under trappan spolade vi ner stenmjölet med vatten. Det fungerade kanon.
Ang klor vs Baquacil-debatten: eftersom jag har lite eksem och torr hud skippade vi klor och kör med Baquacil. Vi är jättenöjda med Baquacil! <love>
Vi har verkligen använt vår pool i sommar, både våra tonåringar med kompisar samt vi själva. Jag har motionssimmat (jaja man får ju vända ofta) och en kväll gick maken och jag ut för ett nattdopp med vin och tända ljus under pooltaket, mysigt!  ;)
Lycka till och hör gärna av dig med frågor. Kolla bilderna från vårt bygge.
3,5x8x1,5m pool i svetsad PP-plast från LivingQuality.

Utloggad Majja

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Skepplanda
  • Antal inlägg: 199
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool,en oas i vardagen
    • Visa profil
SV: nedräkning, hjälp önskas
« Svar #13 skrivet: augusti 17, 2008, 14:39:37:37 »
Hejsan Anneli!
Tack för inlägget. Ja, det är identiska paket vi har köpt, förutom att vi la till värmepump (THP 9) också. Skulle vara bra att få kommentarer från er andra som köpt denna. Ser i andra trådar att den vp´n har disskuterats, men igen har återkommit med recension efter ett tags användande.

Anneli, räcker det att gräva 4 x 8,5 meter för att få ner poolen utan problem? Vi tänker också isolera när den står uppe på gräsmattan.
Vad använde ni för att sätta fast isoleringen runt poolen? Tycker mig se att ni har fogskum i skarvarna, men med vad sitter isoleringen fast?
Hur djupt grävde ni?
Jag tycker mig se på era bilder att ni också hade pooltaket monterat provisoriskt i början, är det så? I så fall, vad la ni under skenorna?
Precis som ni var vi först inne på 7 x 3,5 men ändrade oss i sista stunden och la till 1 meter, tror det gör mycket.
Erat bygge blev himla fint.

Jag har fått ett väldigt bra intryck av Lars på Living Quality, därför föll valet på det företaget. Har sett ett annat företag som säljer identiska pooler och tak, men några tusenlappar dyrare, samt vid telefonförfrågan var dom lite (hur ska jag uttrycka mig, "opersonliga" kanske)...
MVH
Majja
PP pool 3,5x8 med 2 poollampor, värmepump och Klasik B pooltak, allt från Living Quality

D1@Home Wayfarer spabad

Utloggad Samses

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Saltsjö-Boo
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: nedräkning, hjälp önskas
« Svar #14 skrivet: augusti 18, 2008, 06:28:53:53 »
Anneli, jag kan också rekommendera Baquacil.
Pool: Folkpool 3,5 x 7, värms med luftvärmepump

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag