CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: vvx bergvärme  (läst 9899 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad vice

SV: vvx bergvärme
« Svar #10 skrivet: maj 13, 2006, 09:45:02:02 »
Så om jag har -3,1 på kb ner och +1,3 ut så kan hålet/slangar mm frysa...Hur undviker man det? Min leverantör ar inte nämt något av detta för mig tidigare. Han ska fan få tuna min apparat...Om han kan...Sen blir det till o köpa Rickards Logger :-)

Nu ska jag öka mängden pool vattnen o ställa ner farten så borde COP bli bättre om jag förstår det rätt.

Var inne på VP-forum å läste lite...Men man måste ju ha en professor titel i värme för att begripa något där :-) Anser mig själv vara teknisk men begrep inte ett ord :D
« Senast ändrad: maj 13, 2006, 09:53:09:09 av vice »

Poolgiganten

Utloggad RLA

  • en sybarit som är
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 967
  • Total likes: 0
  • Jag är inte dum, har bara otur när jag tänker.....
    • Visa profil
SV: vvx bergvärme
« Svar #11 skrivet: maj 13, 2006, 16:06:25:25 »
Så om jag har -3,1 på kb ner och +1,3 ut så kan hålet/slangar mm frysa...Hur undviker man det?

Så länge du har +grader fram så är ju berget över nollan, då fryser det inte! Men håll koll så att den inte sjunker under nollan under längre perioder!!

Man undviker det genom att ta mindre gratisenergi från berget, men det vill vi ju inte! djupare hål blir lösningen i värsta fall, eller ett hål till och parallellkoppla!
Har ingen pool längre!!

Men den vi hade såg ut så här: http://www.lager.st/wilma/pool/pool.htm

Utloggad vice

SV: vvx bergvärme
« Svar #12 skrivet: maj 13, 2006, 17:16:19:19 »
Hej,

Jag kollade upp nivån på hålet...Det var visst 186 meter :-) Och nu är det 29 grader varmt!!!!! Å jag ska i nu! :D

Så det är tempen tillbaka upp ur hålet som ska vara över nollan... Då e det lungt :D

Thx för hjälpen :D

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag