CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: köp av poolvärmepump  (läst 1738 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad daniel1143

köp av poolvärmepump
« skrivet: april 17, 2020, 12:52:25:25 »
hej

Håller på att bygga en pool med 42 kubiks vattenmängd och börjar leta pump till denna, har sneglat lite på aquaheat 60 från polarpump, finns det någon här ute som har erfarenhet av denna pump, eller kan säga om den är tillräckligt kraftig för min pool. Poolen kommer att täckas över med soltäcke eller ribcover.

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: köp av poolvärmepump
« Svar #1 skrivet: april 17, 2020, 17:12:32:32 »
Mina bästa köpråd här: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=15531.msg113210#msg113210
Aquaheat har jag aldrig hört talas om, varför fastnade du för den? Länka gärna till manualen.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Bozton

  • Blommigt bälte i Intexpoolologi
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Skåne
  • Antal inlägg: 292
  • Total likes: 8
  • Kön: Man
  • Pool ja-ha...oj då..
    • Visa profil
SV: köp av poolvärmepump
« Svar #2 skrivet: juni 01, 2020, 11:29:56:56 »
Hej Daniel & TommyC

TommyC - Du var inne och kommenterade i en av mina trådar i fjor vid denna tiden.

AquaHeat gissar jag är en brandad G&J som säljs av Plarpumpen.  - Motsvarande G&J P-serie - dvs den enklare serien.
Tittar man på Spec, manual och även display/ gränssnitt så är det samma.

Är med nyfiken på AquaHeat av lite större modell.
Intex Ultra Frame 488x122cm, Sandfilter, 
VP G&J P20

Tidigare egenkonstruerad, egenbyggd
solvärmepanel 300m / 16mm PEM + cirkulationspump

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag