CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Placering av saltklorinator eller klor-ph styrning i trångt utrymme?  (läst 1016 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad quackpack

Hej!
Vi håller på att överväga automatisering av PH/Klor av våran pool (23m3).
Jag har dock ett litet problem och det är att vårt maskinrum är idag under altanen och utrymmet är begränsat..

Jag har tittat på ex MiniMaster, Hayward FLO osv men jag är rädd att få plats med allt som ex syradunk och klor etc.

När jag tittat på installationer så sitter ju alla system i direkt eller nära anslutning av filter och pump.
Är det något system som går att montera senare i flödet ex innan eller efter Värmepump som vi har i motsatta håll av vår pool?

Vidare annars undrar jag om ex Phalens MiniMaster går att installera i ex Maskinrum, men kem går att dra slang till en bit bort säg 3-5meter? eller blir det på tok för långt avstånd?

Tacksam för svar eller någon som vart i liknande sits och löst det på bra sätt.

Mvh Peter

Poolgiganten

Utloggad Delta2004

Det tar inte så mycket plats, bara det finns väggar. Vår installation enl installatören är lite av rekord på trång utrymme, men allt fick plats. På bilden innan elen kopplades in, det tillkom eluttag mm, även syradunk ska stå i samma utrymme, dock max 10l dunk får plats.
Det är Hayward saltklorinator med tillhörande styrningar vi har

Utloggad quackpack

Det tar inte så mycket plats, bara det finns väggar. Vår installation enl installatören är lite av rekord på trång utrymme, men allt fick plats. På bilden innan elen kopplades in, det tillkom eluttag mm, även syradunk ska stå i samma utrymme, dock max 10l dunk får plats.
Det är Hayward saltklorinator med tillhörande styrningar vi har

Hej! Stor tack för bilden, det gav mig nya idéer och jag valde nu att gå över på salt.
Har beställt en Hayward Saltklorinator nu som jag hoppas få inom kort.

//Peter

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag