VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Cellhus läcker - Zodiac Ei2 Expert 10  (läst 905 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Kirderf

  • Gäst
Kirderf
Cellhus läcker - Zodiac Ei2 Expert 10
« skrivet: maj 23, 2021, 13:03:01:01 »
Hej,

Jag har problem med läckande cellhus till vår nyinköpta saltklorinator Zodiac Ei2 Expert 10. Den är installerad enligt bruksanvisningen och därtill kontrollerad 10 ggr ytterligare pga problem med läckage.
Det smådroppar från den så fort det sätts tryck på vattenledningen.
Jag köpte denna på Folkpool och fick även hjälp att kontrollera den på plats efter kontakt. Dom hade på silikon på överdelen som trycker gummipackningen mot rörhålen, detta hjälpte emellertid inte och problemet kvarstår.
Ytterst tacksam för tips!

Poolgiganten

Utloggad PeeWee

SV: Cellhus läcker - Zodiac Ei2 Expert 10
« Svar #1 skrivet: juni 03, 2021, 10:16:43:43 »
Vi började med en exakt en sådan från Folkpool förra året men jag ledsnade på att den inte sluter tätt så som du beskriver och bytte ist till en Hayward (fick lägga mellanskillnaden). Folkpool var här flera gånger och försökte fixa det men utan att lyckas. När jag tittar på konstruktionen med den där stora muttern så kändes den inte bra medans Folkpool hävdade att det var väääldigt ovanligt med problem med läckage, jag tvivlar... Haywarden kändes mycket bättre i sin konstruktion..

https://www.folkpool.se/produkter/pool/poolvard/saltklorinatorer/saltklorinator-hayward-aquarite/saltklorinator-hayward-aquarite-flo-advanced.html

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan