CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: 6 sidor med blandade poolgrejjer från amazon 90% REA/fel pris.  (läst 1842 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Forell88

Hej!

Nybliven medlem här och har ännu inte sån stor koll på pool tillbehör.

Men snubblade över en säljare på Amazon.se som just nu har 90% på alla produkter. Antagligen fel pris då allt kostar 90% mer i resten av europa.

Finns bland annat
 SPIRATO Titanium Heat Exchanger (105 kW)  845kr (8400kr)
Salt System EC16 - Salt Water System for Pools 599kr (5999kr)

Plus massa annat.

Kanske helt fel ställe att lägga ut denna länk men tänkte folket här har mest behov av det :)

Sakerna är FBA - dvs "Fulfilled by Amazon". Typ 100% säkert.

https://www.amazon.se/s?i=merchant-items&me=AYHWC87HZDUNM&language=en&fbclid=IwAR2ZTj4U-npr1SewAIlfVTNxHDEaOHMg8I-7dzL5raIvekMaVPqmnNPZDN4&marketplaceID=A2NODRKZP88ZB9&qid=1620928764&ref=sr_pg_1

Moderator får ta bort tråden eller flytta om det ej passar.
« Senast ändrad: maj 13, 2021, 20:25:02:02 av Forell88 »

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: 6 sidor med blandade poolgrejjer från amazon 90% REA/fel pris.
« Svar #1 skrivet: maj 14, 2021, 07:16:12:12 »
Amazon har en extrem satsning på marknadsföring i Sverige just nu - det gör att jag känner en liten rädsla för att detta inlägg är ett resultat av en marknadsföringskampanj.
Antingen på så sätt att du som skrivit har betalt för att skriva (troligen inte), eller för att Amazon vill få till just denna typ av "virala" seriösa länkar till sin hemsida, skrivna av helt vanliga människor som bara vill sina gelikars bästa.
Oavsett vilket så ser jag detta som ett marknadsföringsknep och kommer troligen att radera länken, men jag tar gärna en diskussion med er andra som befolkar detta forum innan jag gör någon åtgärd.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Forell88

SV: 6 sidor med blandade poolgrejjer från amazon 90% REA/fel pris.
« Svar #2 skrivet: maj 14, 2021, 08:31:44:44 »
Amazon har en extrem satsning på marknadsföring i Sverige just nu - det gör att jag känner en liten rädsla för att detta inlägg är ett resultat av en marknadsföringskampanj.
Antingen på så sätt att du som skrivit har betalt för att skriva (troligen inte), eller för att Amazon vill få till just denna typ av "virala" seriösa länkar till sin hemsida, skrivna av helt vanliga människor som bara vill sina gelikars bästa.
Oavsett vilket så ser jag detta som ett marknadsföringsknep och kommer troligen att radera länken, men jag tar gärna en diskussion med er andra som befolkar detta forum innan jag gör någon åtgärd.

Inget utav dom. Vanlig svensson som snubblade över en felprisad butik och tänkte att här om nått kanske det finns någon som hittar något av intresse. Själv blev det ingeting beställt så jag inte har pool än.

Du kan ta bort inlägget, butiken verkar kommit på att vi faktiskt har SEK i Sverige och ej EURO. Så butiken är borttagen men alla som han beställa kommer nog med 95% chans få sina produkter iaf.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: 6 sidor med blandade poolgrejjer från amazon 90% REA/fel pris.
« Svar #3 skrivet: maj 14, 2021, 08:48:28:28 »
Nja, "inget utav dom" kan du nog inte säga, det kan ju vara ett knep från Amazon.  <dontkn>
Plockar man snabbt ned varorna så finns ändå länkarna till Amazon kvar...

Skriver inte detta primärt för att anklaga någon, vill bara kommunicera att uppfinningsrikedomen är stor när det gäller att skapa länkar till en marknadsplats, länkar från populära seriösa sajter som denna rankas högt i google och gör att Amazon kommer högre upp i organiska sökträffar.
Det kan vara värt att få skicka några få snorbilliga varor om det hela resulterat i hundratals länkar från olika poolrelatera sajter.

Men det kan självklart också bara vara ett valutamisstag från säljaren, omöjligt att veta.  :)
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad TommyC

SV: 6 sidor med blandade poolgrejjer från amazon 90% REA/fel pris.
« Svar #4 skrivet: maj 14, 2021, 11:49:07:07 »
Jag har hittills lyckats undvika Amazon och tänker fortsätta så. I värsta fall kommer Amazon att konkurrera ut handlare som tillhandahåller kompetens och reservdelar. Billigt skräp gör man alltid bäst i att undvika. Den som överväger att köpa någon mer komplex produkt rekommenderas att alltid undersöka hur det fungerar med reparationer under och efter garantitiden samt tillgången till reservdelar under den förväntade livslängden.

Jag köpte i veckan en reservdel till förgasaren i en Briggs & Stratton motor. I en Svensk web-butik kostar originaldelen 110 kr inklusive frakt. Hos Amazon kostar originaldelen $19.17 inklusive frakt. De har gott om billiga kopior som jag inte är intresserad av men med frakt så blir det ändå dyrare än originaldel från Sverige.

Jag provade att söka efter lite mindre vanliga reservdelar till samma motor. En svensk web-butik kunde leverera allt jag sökte på, en annan hade ett mer begränsat sortiment men sämst var Amazon. En helt ovetenskaplig slumpmässig sökning såklart men resultatet var tydligt.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: 6 sidor med blandade poolgrejjer från amazon 90% REA/fel pris.
« Svar #5 skrivet: maj 15, 2021, 08:20:52:52 »
Jag säljer ju själv prylar på nätet och är väl medveten om att Amazon är ett hot, samtidigt har jag väldigt svårt att förstå hur de som säljer där kan vara så billiga - när jag själv kollade upp kostnaderna för att sälja via Amazon så ligger priset på typ 10 kr/produkt + ca 15% av totalpriset inklusive frakt.
För egen del är jag absolut inte intresserad av att ge bort halva vinsten till Amazon då det skulle innebära att jag OM jag dubblade försäljningen inte tjänade något mer, men fick dubbelt så mycket jobb - samtidigt som jag rimligen skulle slå ut någon annan leverantör som annars skulle fått sälja produkten med en högre marginal.  <dontkn>

Utvecklingen mot mer av dessa marknadsplatser som "skär emellan" är nog svår att stoppa, men det minsta kan man begära är väl att det inte skall ske med hjälp av statliga subventioner, något som jag uppfattar skett i Sverige, både när det gäller Google, Facebook och Amazon.
Samtliga företag får anses vara både värdeskapande, och farliga, inte minst på grund av den senaste tidens ökande censur och "cancel culture" trots att de driver samhällsbärande tjänster.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag