VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Felkod FLC på displayen, varför??  (läst 8514 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad pastorn

Felkod FLC på displayen, varför??
« skrivet: februari 19, 2011, 13:37:17:17 »
Äger ett 4seasons spa som fungerat bra i ett år, nu får jag felkod FLC på displayen och då slutar värmaren att fungera. Bryter jag strömmen ett tag så nollställs elektroniken och det fungerar ett tag igen.. Det är ett Balboa styrsystem som sitter i badet, någon annan som råket ut för detta eller någon som har förslag på åtgärd??

Tack på förhand!









Poolgiganten

Utloggad JoelKil

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar som poolmontör
    • Visa profil
SV: Felkod FLC på displayen, varför??
« Svar #1 skrivet: februari 19, 2011, 18:06:37:37 »
FLC? Ptja... jag chansar nu men det är nog något som har med flödet att göra?
Googlade och fann "Flow switch is detecting flow when it should not be
there (heating pump is off)." 

Lösningen ska tydligen vara "Shut off the power for 10 minutes and restart the spa after."


http://www.4seasonsspa.com/uploads/files/2010/11/01/169/EN_manual_EasyMini_101018_low.pdf

Utloggad pastorn

SV: Felkod FLC på displayen, varför??
« Svar #2 skrivet: februari 20, 2011, 10:50:13:13 »
Tack men problemet är att problemet kvarstår efter att jag startat om elektroniken, är lite jobbigt att värmaren lägger av nu när det är 15 grader kallt ute.

Utloggad Mr2T

SV: Felkod FLC på displayen, varför??
« Svar #3 skrivet: februari 20, 2011, 14:58:19:19 »
Det verkar vara precis som JoelKil skriver. Jag skulle gissa vilt på att du har något skräp eller kalk eller motsvarande som gjort att givaren har hängt sig. Går det att plocka av givaren och rengöra så är det säkert lösningen.