VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Novis letar pool, glasfiber eller................  (läst 3170 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad skaanlj

Novis letar pool, glasfiber eller................
« skrivet: juli 27, 2010, 15:28:45:45 »
Jag har hitta/tittat på en glasfiberpool från poolgrossisten (Baslux), är det någon som har några erfarenheter av dom poolerna?
Ska man ha glasfiberpool ö.h.t eller....

Tacksam för ALLA tips!

Jag har sökt på forumet och hittat 1 inlägg om en sådan pool men han hade en spricka i den... ???
annars är det ganska lite info. om glasfiberpooler...........

/ Andreas
« Senast ändrad: juli 27, 2010, 15:56:15:15 av skaanlj »

Poolgiganten

Utloggad skaanlj

SV: Novis letar pool, glasfiber eller................
« Svar #1 skrivet: juli 28, 2010, 12:37:18:18 »
Ingen??

/ A

Utloggad Fia

SV: Novis letar pool, glasfiber eller................
« Svar #2 skrivet: juli 28, 2010, 12:54:07:07 »
Hej o välkommen. :)

Det kan ta lite tid att få svar ibland, det är inte så många som har glasfiberpooler här i forumet o så är det ju semestertider.  ;)

Ha lite is i magen, det kommer säkert något svar.


Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad skaanlj

SV: Novis letar pool, glasfiber eller................
« Svar #3 skrivet: juli 28, 2010, 15:48:45:45 »
NÄÄÄÄ, ni ligger väl där i era pooler och guppar!!! :D :D :D jealous

Ok, varför är det så få som har glasfiber, någon särskild orsak eller är det bara att det är "smidigare" att ha/montera en pool med liner?

/ A

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Novis letar pool, glasfiber eller................
« Svar #4 skrivet: juli 29, 2010, 11:06:16:16 »
Hej,
kan ju bara tala för mig själv men jag valde bort glasfiber p.g.a. att flera verkar få problem med bubblor och missfärgningar samt att markarbetet är i princip det samma som för en liner pool. Linern kan man alltid byta men en glasfiberpool är svår att reparera och det har även förekommit at de spruckit under vintern vad jag läst och det var inget jag kände jag ville riskera...
PP-pool är väl snäppet bättre i hållbarhet efter vad jag förståt men jag tyckte inte de var värda priset ändå jämfört med liner...

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan