VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Spackla skruvhål eller inte?  (läst 2697 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad KarlINykvarn

Spackla skruvhål eller inte?
« skrivet: juli 22, 2011, 18:01:41:41 »
 <dontkn>
Hallå där,

Satt och klurade på om jag ska spackla alla skruvhålen och skarvarna eller om jag ska klä insidan av poolen med nålfiltsmatta, typ konstgräsmatta för balkonger... Går både fortare och är enklare att göra än att spackla och slipa alla skruv minst 1500 skruv...

Vad säger ni? Räcker isf en sån matta eller bör jag sätta även cellplast på rulle på insidan?

/Karl
Förr: 5m i dia ovanmark med sandfilter
Nu: 6*12m med djupdel. 23kw värmare, saltklorinator. 6*300w lampor, roman-trappa, trampolin, 190m2 trall, 6 hundar, 1 stall, 3 hästar, 2 barn, 1 sambo och lilla jag!

http://otursnisse.blogspot.com/

Poolgiganten

Utloggad JoelKil

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Sthlm
  • Antal inlägg: 245
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar som poolmontör
    • Visa profil
SV: Spackla skruvhål eller inte?
« Svar #1 skrivet: juli 22, 2011, 20:22:07:07 »
Spackla med våtrumsspackel.

Om du ser till att inte använda överflödigt med spackel så behöver du inte slipa sedan.
Eftersom det är en folkpool du har så förutsätter jag att du fått med en tunn cellplastfilm att sätta på väggarna.
En vit rulle som du limmar, stiftar (rostfria stift) eller tejpar fast med dubbelhäftande tejp.

Utloggad KarlINykvarn

SV: Spackla skruvhål eller inte?
« Svar #2 skrivet: juli 22, 2011, 21:02:05:05 »
Nä, en sån fick jag har jag faktiskt inte.
Hur tjock är den?
Förr: 5m i dia ovanmark med sandfilter
Nu: 6*12m med djupdel. 23kw värmare, saltklorinator. 6*300w lampor, roman-trappa, trampolin, 190m2 trall, 6 hundar, 1 stall, 3 hästar, 2 barn, 1 sambo och lilla jag!

http://otursnisse.blogspot.com/

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan