VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Automatisk dosator (pH/klor)  (läst 7969 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad larsemann

SV: Automatisk dosator (pH/klor)
« Svar #10 skrivet: september 30, 2016, 16:30:22:22 »
Da er Zodiac pH perfect og 25l flytende pH bestilt!
Byggeår: 2001
Størrelse: 4 x 10 x 1,5 meter
Oppvarming: 9kW varmekolbe
Poolrobot: Zodiac Vortex 4

Poolgiganten

Utloggad larsemann

SV: Automatisk dosator (pH/klor)
« Svar #11 skrivet: oktober 09, 2016, 11:38:05:05 »
Jeg har et problem ved oppkobling av enheten. I displayet får jeg en feilmelding som heter "Flow". Se side 10 i manualen: http://www.zodiac-poolcare.co.uk/medias/product/EN_MANUAL_pH%20Expert_11-2013_A_H0434900.PDF

Enheten har en 230volt stikkontakt og en ledning med to ledere (blå/brun). Se koblingsskjema side 12 i manualen. I manualen står det at denne kabelen må kobles til filterpumpa.

Det virker som denne kabelen MÅ kobles til for at enheten skal fungere. Må en elektriker fikse dette?
Byggeår: 2001
Størrelse: 4 x 10 x 1,5 meter
Oppvarming: 9kW varmekolbe
Poolrobot: Zodiac Vortex 4

Utloggad Oceanum

  • I branschen
  • Dignitär
  • ******
  • Antal inlägg: 362
  • Total likes: 36
  • Har en mosaikpool 10,5x3,5m
    • Visa profil
    • Oceanum - Pool & Pooltillbehör på nätet
SV: Automatisk dosator (pH/klor)
« Svar #12 skrivet: november 07, 2016, 21:36:56:56 »
Jeg har et problem ved oppkobling av enheten. I displayet får jeg en feilmelding som heter "Flow". Se side 10 i manualen: http://www.zodiac-poolcare.co.uk/medias/product/EN_MANUAL_pH%20Expert_11-2013_A_H0434900.PDF

Enheten har en 230volt stikkontakt og en ledning med to ledere (blå/brun). Se koblingsskjema side 12 i manualen. I manualen står det at denne kabelen må kobles til filterpumpa.

Det virker som denne kabelen MÅ kobles til for at enheten skal fungere. Må en elektriker fikse dette?

Denna ingång är till för att stoppa doseringen om din cirkulationspump går på timer/inte är igång 24h/dygn. Funktionen kan kopplas ifrån i "Settings menyn" (Flow=OFF). Med funktionen aktiv (Flow=On) krävs att denna extra el-ingång är spänningsatt med 230v för att dosering skall ske.

Syftet är att koppla in denna till eventuell timer/brytare som styr din cirkulationspump. På så sätt stoppas dosering när cirkulationen inte är igång
Mvh
Martin | Oceanum

Vi jobbar med Pahlén, Gullberg & Jansson, Chemoform, Swed Handling, Clear Pool, Lay Z Spa, Scuba II, Litokol, Walter

Utloggad larsemann

SV: Automatisk dosator (pH/klor)
« Svar #13 skrivet: november 09, 2016, 19:17:34:34 »
Takk for svar. Jeg fant ingenting i manualen at man kunne slå av Flow. Får prøve igjen i april/mai :)
Byggeår: 2001
Størrelse: 4 x 10 x 1,5 meter
Oppvarming: 9kW varmekolbe
Poolrobot: Zodiac Vortex 4

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag