CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: denform 52 hjälp mig (problem med pumpen vid igångkörning obs nytt spa)  (läst 9481 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad gaisaren

Har som jag tidigare skrev här på forumet startat upp mitt spa efter att haft problem med elen. Nu så får jag bara luft till halva spat (munstuckena som sprutar ut luft). Ena sidan är helt död men om man läser i instruktionsboken så står det att man skall skruva upp skruven på pumpen till vatten kommer ut. Okey men vilken skruv? på ovansidan är det typ en lång sticka med ett litet handtag. Är det den dom menar eller är jag helt fel ute och skall leta efter en vanlig skruv. Snälla hjälp mig någon som vet. Vänliga hälsningar johan. p.s stickan  ser ut som om man skall trycka upp eller ner.

Poolgiganten

Utloggad dajjes

Har du provat att vrida på reglagen uppe på kanten?

Utloggad gaisaren

Ja men ena sidan vill inte ge med sig någon kraft med full öppna reglage.

Utloggad dajjes

Ok,skicka ett mail till denform så hjälper dom dig.

Utloggad Brandman17

Tjena Gaisaren!

Hade samma problem med mitt spa från skånska byggvaror vid uppstart. Pumpen måste bli av med luft, så det finns en "skruv" uppe på pumpen som lossas och sen skruvas dit igen. Det var en svart plastplugg med spår i för spårskruvmejsel, för mig alltså. Tror inte det är "handtagen" som du skriver om, de är förmodligen till för service(stänga rören). Kolla bara så att dessa handtag är öppna dvs utdragna, annars är delar av rörsystemet stängt.

1 Kolla t-handtagen så att de är öppna

2 Leta efter plastplugg på ovansidan av pumpen, lufta och stäng sedan pluggen ordentligt så att det inte drar tjuvluft därifrån.

Detta fixar du!!!

Kör hårt

Chrille

Utloggad gaisaren

Tack för svaret men allt är bara åt helv-----e. Vaknar i morse och c:a 200 liter vatten har runnit ut. Öppnar luckan vid tömningsventilen (för jag ser att det är där det läcker). Kopplingen mellan slangen från spat och rörkopplingen för utsuget läcker väldigt mycket. Jag drar åt så hårt jag kan och ser att det börjar att rinna ut klart mycket mindre vatten. Tejpar runt med silvertejp och hoppas att det skall hjälpa mig över helgen utan att jag skall förlora alltför mycket vatten. Nu rinner det inte ut lika fort men det rinner soppas mycket så det är en jämn stråle. Om jag startar alla munstycken så forsar det ut men om den bara cirkulerar runt med pumpen så är det bättre. Tråkigt då spat är splitter nytt och jag tycker att det verkar mycket konstigt att dom inte har kollat packningarna (självklart så är det packningen emmellan som är kass). Har mycket stora problem med att kolla och fixa själv då jag har opererat ryggen samt har en handskada. Så jag hoppas verkligen att dom kommer på måndag eller tisdag och fixar detta då spat är splitter nytt och har garanti.. vilket problem det här spar har orsakat mig.

Utloggad Piitster

Tänkte kolla om du äntligen kommit igång med din Denform och om du trots allt strul blivit nöjd.
Är i valet och kvalet om jag ska köpa ett sådant.

Utloggad gaisaren

OJ OJ OJ VAD NÖJD JAG HAR BLIVIT NU NÄR JAG FICK RESERVDELEN SOM JAG BYTTE SJÄLV. Fick en skylift för allt besväret (3000-4000) kostar den. Det var endast en packning som var problemet men jag bytte hela enheten. Nu går den som en klocka och vilken glädje den har gett mig nu i två dagar. Familj och vänner har nu badat i ett tiotal timmar och kan bara säga att alla tycker att denformspat ger en mycket behaglig och bra jetstreammassage. Mycket kraftigt ös ur munstyckerna. Många bra olika massageinställningar. Mycket mycket nöjd. Denformpersonalen som hjälpte mig från danmark var mycket vänliga och proffsiga. Dom svarade omedelbart varje gång jag var i kontakt med dom. KÖÖÖÖPPPP.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag