CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: O2??  (läst 10061 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Murano

O2??
« skrivet: december 29, 2009, 23:27:05:05 »
Hej allihopa!

Är så glad att jag har hittat detta forum! Idag har vi haft "invigningsbad" i baljan som vi fick levererad i förgår. Helt underbart!!!   O0

Gjorde vattentest idag och där mäts ju ph, O2 och alkalinitet. Nu undrar jag vad är O2? Ok, syre - men vaddå? Det är det enda värdet som var lite för lågt, ph och alkalinitet var ok. Vad ska jag göra åt det? Sorry för den kanske dumma frågan men allt det där är helt nytt för mig.

God fortsättning och Gott Nytt År!

Hälsningar
Murano


Poolgiganten

Utloggad Jonas West

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Borås
  • Antal inlägg: 231
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar med swimmingpooler och spabad i Borås
    • Visa profil
SV: O2??
« Svar #1 skrivet: december 30, 2009, 10:30:16:16 »
Om syret är för lågt ska ni tillsätta aktivt syre, detta finns i både tablett & pulverform
syret har man istället för klor eller liknande medel för att rena vattnet.

Utloggad Murano

SV: O2??
« Svar #2 skrivet: december 30, 2009, 11:36:54:54 »
Hej Jonas!

Oh, vilken idiot jag är, nästan som man skäms!!! Naturligtvis är det så! TACK!!!!  O0
Jag hade följt anvisningarna på paketet men sen blev det bad igår (det första!!!!) och sen har jag lagt i en tablett till (aktivt syre) igår kväll. Imorse var värdena ok!!!

Gott Nytt År och tack än en gång!

Utloggad Jonas West

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Borås
  • Antal inlägg: 231
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar med swimmingpooler och spabad i Borås
    • Visa profil
SV: O2??
« Svar #3 skrivet: december 30, 2009, 17:44:46:46 »
Kanon att de fungerar !

Murano ser jag att du heter.
Kan de tänkas att du köpt ett Artesianspa & de runda som heter Murano
I så fall vill jag gratulera till ett kanon kar.

// Jonas

Utloggad Murano

SV: O2??
« Svar #4 skrivet: december 30, 2009, 18:26:54:54 »
Hej Jonas!

Tack så mycket! Jo, det är det runda karet från Artesian Spas, Murano 21. Har kollat jätte-mycket och jätte-länge på olika "baljor" och jag tyckte att Muranon skulle passa oss bra och så verkar det vara ett bra "nybörjarspa". Ok, vi har bara haft det i två dagar nu men än så länge så är vi jätte-nöjda (förutom att fotmassagen inte fungerar än  :'( men jag väntar på svar från försäljaren hur och vad som ska göras eller om serviceteknikern ska komma hit efter nyår).

Ha det kanonbra!

Utloggad Jonas West

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Borås
  • Antal inlägg: 231
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Jobbar med swimmingpooler och spabad i Borås
    • Visa profil
SV: O2??
« Svar #5 skrivet: december 30, 2009, 21:55:33:33 »
Har själv ett artesian hemma, så de karen gillar jag verkligen

Ang fot massagen, har ni testat alla lägen på de stora reglaget där ni väljer vilka av jettarna som ska vara igång ?   

Utloggad Murano

SV: O2??
« Svar #6 skrivet: december 30, 2009, 22:20:22:22 »
Hej Jonas!

Du är ju en klippa! Alltså jag har precis provat igen och det hänger ihop med ett stort grått vred om vatten / luft kommer ut i fotmassagen eller genom ett annat, ganska stort utlopp. Vrider man det lite kommer det ut där, vrider man åt andra hållet så kommer det ut i fotmassagen. Och - bläääääääääää - vrider man för mycket så flyger plastutloppet ut så fort man sätter på jetsen. Och jag får inte in det igen...  :'( Nån idé hur jag får in den där grejen?


Utloggad 40grader4life

SV: O2??
« Svar #7 skrivet: december 31, 2009, 01:13:10:10 »
Hej Jonas!

Du är ju en klippa! Alltså jag har precis provat igen och det hänger ihop med ett stort grått vred om vatten / luft kommer ut i fotmassagen eller genom ett annat, ganska stort utlopp. Vrider man det lite kommer det ut där, vrider man åt andra hållet så kommer det ut i fotmassagen. Och - bläääääääääää - vrider man för mycket så flyger plastutloppet ut så fort man sätter på jetsen. Och jag får inte in det igen...  :'( Nån idé hur jag får in den där grejen?

menar du den stora jet kanonen :) hade en polare som pillade på min,hade ett helvete innan jag hittade rätt läge igen ;D
stäng av jetsen sen är det bara o trycka in den o vrida runt,kan var lite pill innan man hittar det perfekta läget.

Fixade till citatet.
Fia
« Senast ändrad: december 31, 2009, 10:50:31:31 av Fia »

Utloggad Murano

SV: O2??
« Svar #8 skrivet: december 31, 2009, 08:38:31:31 »
Tjenare 40grader4life! ;-)

Se pm. Skulle skickats till Jonas men det blev fel. Fattar inte hur  <dontkn>

Men problemet kvarstår. Grejen under det stora vredet flyger ur så fort jag sätter på jetsen.  :'(

Önskar er alla ett GOTT NYTT ÅR!

Utloggad Murano

SV: O2??
« Svar #9 skrivet: december 31, 2009, 15:22:27:27 »
Hej hej!

Yeaaaaaaaaaaah - det funkade!!!!!!!  ÄNTLIGEN fick jag dit den där grejen (medelstort jetmunstycke, dual flow eller vad det heter). Så nu sitter det där och allt (även fotmassagen) funkar!

Tack så jätte-mycket för hjälpen allhopa!!!!!

Utloggad 40grader4life

SV: O2??
« Svar #10 skrivet: december 31, 2009, 18:08:43:43 »
Hej hej!

Yeaaaaaaaaaaah - det funkade!!!!!!!  ÄNTLIGEN fick jag dit den där grejen (medelstort jetmunstycke, dual flow eller vad det heter). Så nu sitter det där och allt (även fotmassagen) funkar!

Tack så jätte-mycket för hjälpen allhopa!!!!!
grattis O0 jag använde aldrig den stora jeten.

Utloggad Murano

SV: O2??
« Svar #11 skrivet: december 31, 2009, 18:26:28:28 »
Nej, det tänker jag inte heller göra, vattnet snurrar ju bara runt då (aaaaaaah - därför heter det whirl pool). Jag är så glad att den där grejen sitter där och jag vill inte att den flyger ut igen. ;-) Bättre använda de små jetsen och fotmassagen.

Tjingeling!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag