CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Köpråd Viskan Lärkö eller Hotspring Relay med ACE  (läst 9320 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Telekiter

SV: Köpråd Viskan Lärkö eller Hotspring Relay med ACE
« Svar #10 skrivet: april 07, 2017, 08:57:03:03 »
Nej, jag har ett Viskan Spabad. Jag var sugen på ett Arctic Spabad men det blev för dyrt i inköp. Enligt vad jag förstår så är de i absolut toppklass kvalitetsmässigt och jag såg bara nån reklam gällande deras nya reningssystem som är ett saltreningssytem. Det finns flera här på forumet som har saltrening i sina bad och de verkar mycket nöjda med funktionen. Salthalten i vattnet är tydligen så låg att det inte smakar nått öht och intervallet för vattenbyte ska tydligen vara betydligt bredare, typ 1-2 ggr/år. Som sagt, så har jag ingen egen erfarenhet utan det är vad jag läst mig till.

/Urban.

Poolgiganten

Lars-Göran

  • Gäst
Lars-Göran
SV: Köpråd Viskan Lärkö eller Hotspring Relay med ACE
« Svar #11 skrivet: juni 04, 2018, 14:02:43:43 »
Lite feedback efter att ha använt badet i två år med bad c:a 1-2ggr/v. Kallaste tillfället kanske -15.
Energikostnaden är märkbart låg. Jag bedömer att kostnaden ligger på c:a 200kr/månad fördelat över året i elförbrukning och då har jag inte överdrivit.
Otroligt lättskött. Efter ett bad (två personer) knappar jag in boost på ACE displayen och nästa dag är alla vattenvärden perfekta. Om vi är fyra eller fler kan det vara läge att klorera med en tesked klor efter badet. Vattnet byter vi två gånger per år, vår och höst. I våras var det bara att ta en fiberduk och torka av badet vid vattenlinjen. Tömmer på morgonen, fyller upp på eftermiddagen och nästkommande dag är alla värden perfekta och badet varmt. Filtret har aldrig behövts bytas. Brukar skölja av det varannan månad, men märkligt nog är det knappt smutsigt. Vi bara älskar vårt bad  <love>

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag