CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Erfarenhet av Miamipool Spa bad  (läst 9720 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Robban70

SV: Erfarenhet av Miamipool Spa bad
« Svar #10 skrivet: april 28, 2016, 15:38:40:40 »
Oj det kvittot skulle jag vilja se!! 48K låter helt otroligt måste jag säga, 3 månader? då kommer det nog från annat håll. Mitt tog 3 dagar att få hem. Du är medveten om att det finns 2st spabad som heter Vancouver där det ena är betydligt billigare men som inte levereras av Svenska Badrumsinredningar.

Poolgiganten

Utloggad Watch

SV: Erfarenhet av Miamipool Spa bad
« Svar #11 skrivet: april 28, 2016, 17:29:59:59 »
Det här var Svenska Badrumsinredningar. Som jag skrev tidigare så såldes deras MONZA för 80000:- på villamässan i Malmö medan priset på hemsidan anges till 199900:-. En skillnad på 120000:-.


« Senast ändrad: april 28, 2016, 17:34:41:41 av Watch »

Smaug

  • Gäst
Smaug
SV: Erfarenhet av Miamipool Spa bad
« Svar #12 skrivet: april 28, 2016, 20:00:54:54 »
Nja, snarare 89.000:- om inte jag är felunderrättad. Sen håller jag fortfarande med om att listpriserna är sjuka.

Sen skulle jag också gärna vilja se bekräftelse på att Vancouver har sålts för 48.000:-. I alla fall om det gäller Vancouver i nuvarande utförande. Sen är det ju inte omöjligt (med tanke på leveranstiden) att han har köpt ett bad i standardutförande från den kinesiska leverantören (Bellagio Luxury).

I så fall är det Gecko-styr istället för balboa, mindre isolering, sämre botten och tunnare lock.

Men detta är givetvis bara spekulationer från min sida. Skulle säga att det är helt omöjligt att köpa ett Vancouver i nuvarande utförande för mindre än 60.000:-, troligtvis hamnar du nånstans runt 65.000:- efter intensivt prutande.

Utloggad Watch

SV: Erfarenhet av Miamipool Spa bad
« Svar #13 skrivet: april 28, 2016, 21:56:01:01 »
Nja, snarare 89.000:- om inte jag är felunderrättad. Sen håller jag fortfarande med om att listpriserna är sjuka.

Sen skulle jag också gärna vilja se bekräftelse på att Vancouver har sålts för 48.000:-. I alla fall om det gäller Vancouver i nuvarande utförande. Sen är det ju inte omöjligt (med tanke på leveranstiden) att han har köpt ett bad i standardutförande från den kinesiska leverantören (Bellagio Luxury).

I så fall är det Gecko-styr istället för balboa, mindre isolering, sämre botten och tunnare lock.

Men detta är givetvis bara spekulationer från min sida. Skulle säga att det är helt omöjligt att köpa ett Vancouver i nuvarande utförande för mindre än 60.000:-, troligtvis hamnar du nånstans runt 65.000:- efter intensivt prutande.

Nja,kanhända du är felunderrättad. En bra början är i alla fall att du skriver ut namn och adress om du ska börja begära in verifikationer från oss som skriver i trådarna. Glöm inte heller att själv verifiera dina uppgifter om det inte bara är spekulationer från din sida som du ju själv skriver.
En sänkning på ett MONZA från 200000:- till 80000:- motsvarar en sänkning på 60%. En sänkning på ett Vancouver för 125000:- med 60% blir då 50000:-
Med detta sagt så skulle jag inte ge mer än 50000:- till 60000:- för ett Vancouver vilket också var den prisindikation som jag angav i mitt första inlägg.

« Senast ändrad: april 28, 2016, 22:59:26:26 av Watch »

Lassepunk

  • Gäst
Lassepunk
SV: Erfarenhet av Miamipool Spa bad
« Svar #14 skrivet: april 28, 2016, 22:53:00:00 »
På trädgårdsmässan som nyss var på älvsjömässan så fanns det ett coast spa som var prissänkt från 499.000 till 99.000

Det gör ju nära på 80% prissänkning !!
Vilken deal !!!
Riktigt bra KAMPANJ PRIS :)

Smaug

  • Gäst
Smaug
SV: Erfarenhet av Miamipool Spa bad
« Svar #15 skrivet: april 28, 2016, 23:13:06:06 »
Nja,kanhända du är felunderrättad. En bra början är i alla fall att du skriver ut namn och adress om du ska börja begära in verifikationer från oss som skriver i trådarna. Glöm inte heller att själv verifiera dina uppgifter om det inte bara är spekulationer från din sida som du ju själv skriver.
En sänkning på ett MONZA från 200000:- till 80000:- motsvarar en sänkning på 60%. En sänkning på ett Vancouver för 125000:- med 60% blir då 50000:-

Det var inte min mening att låta otrevlig, förstår att du tolkade det så. Förlåt.

1: Har själv sett Monza på två olika mässor för 89.000:-, därför gissade jag att det priset även gällde på mässan i Malmö.

2: Äger själv ett Vancouver, samt har totalt fem stycken bekanta familjer som har köpt varsitt Vancouver vid olika tillfällen under de senaste två åren. Flera av dem är själva säljare i olika branscher och duktiga på att förhandla. Jag har därför bra koll på vad badet i fråga "ska" kosta. Jag ser det därför som väldigt osannolikt att företaget i fråga har stått på ett köpcenter och sålt samma bad för 48.000:-. Alltså tar jag för givet att det rör sig om antingen ett annorlunda utrustat bad eller en helt annan modell.

Om jag har fel är det bara att gratulera din kompis till en osedvanligt bra affär. Dock är det i sådana fall ändå inte ett pris som andra kan förvänta sig att komma ner till vid förhandling.

Utloggad Robban70

SV: Erfarenhet av Miamipool Spa bad
« Svar #16 skrivet: april 28, 2016, 23:44:45:45 »
Köpte mitt Vancouver för 2 månader sedan gav 65 000:-. Idag i Vi i Villa tidningen säljer Svenska Badrumsinredningar ett sådant för
69 000:- det är hittills det billigaste som jag har sett, själv jagade jag och ringde runt som hundan och prutade. 65 000:- var det billigaste hur jag än gjorde. Så att bara betala 48 000:- då är det bara att buga...

Utloggad janlun71

  • Kan en del om pool & spa
  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 337
  • Total likes: 96
  • Kön: Man
  • Spabad & Pool ska man ha !
    • Visa profil
SV: Erfarenhet av Miamipool Spa bad
« Svar #17 skrivet: maj 01, 2016, 00:39:21:21 »
Skulle nog tro att svenska Badrumsinredningar har en marginal på 35-40 % när de säljer badet för 65 000 kr , då jag sett vad man får betala för baden i Kina hos fabriken.

Men dom vill väl inte förstöra sin marknad med för låga priser!!! 

Personligen tycker jag 69 000 kr är på tok för mycket för ett Kinaspa då det fortfarande är på tok för stor skillnad i materialval och byggkvalitet om man jämför med andra etablerade tillverkare som hållit på i 20- 30 år med spabadstillverkning.

Givetvis kommer kineserna att bli bättre på att bygga spabad med tiden, men dom har många år kvar av att lära sig hur man bygger kvalitet.   Men då kommer också priserna att behöva höjas på dessa kinabaljor.

Har tyvärr sett så många bad som har 2-3 år på nacken som ser ut som att de är 15 år gamla, vred och jets som spricker eller trillar sönder och acrylskal som har bubblor eller hål på grund av för dåligt producerade skal med för tunna Acrylskivor i vacumformningen.

Det tog många år för de amerikanska/Kanadensiska tillverkarna att lära sig bygga bra bad också, dom hade samma problem som de kinesiska fabrikerna kämpar med nu.  Det tar tid att lära sig att bygga en bra produkt !

Spabad är dock en mycket mycket  liten produkt om man jämför med till exempel elektronik som kineserna kan bygga med bra kvalitet under rätt ledning, men där är volymerna 1000 tals gånger större och givetvis kraven betydligt högre från beställarna, typ Apple med fler.
Har en glasfiberpool från Fiberpool 7,8 x 3,4 m, uppvärmd med Shott 9kw Poolvärmepump, Sandfilter numer med glasfiltermedia, UV lampa Blue Lagoon.

Spabad Coast Spas Cascade II

Utloggad Robban70

SV: Erfarenhet av Miamipool Spa bad
« Svar #18 skrivet: maj 01, 2016, 09:59:59:59 »
Då Janlun är det ju perfekt att SB har 3-års garanti. Vem har det idag av de andra aktörerna?

Smaug

  • Gäst
Smaug
SV: Erfarenhet av Miamipool Spa bad
« Svar #19 skrivet: maj 01, 2016, 20:10:17:17 »
Nja...prova får du se...man ska tydligen skicka in sin "trasiga" del och få en ny skickad när dom kollat att det inte är handhavande fel.
En garanti gäller ju endast mot ursprungligt fabrikations fel. " Fel som visar sig inom garantitiden antas ha funnits vid köpet (och säljaren ansvarar också för felet) om säljaren inte lyckas bevisa att det felet uppkommit p.g.a. köparen. "
( källa : https://avtal24.se/ordlista/garanti  )

Dvs mkt enkelt för säljaren,oavsett märke på badet,att hävda att du har haft fel värden på vattnet och din trasiga sak ej faller under garanti.
Försök att få ut en ny LX pump fr SB som ärgat sönder på garanti får du se.
Sen har man ju reklamationsrätt ,det är en helt annan sak,och den gäller i princip bara i 6 månader på spaba ( källa : https://sv.länkar till wikipedia accepteras ej på grund av dålig hantering från deras moderatorer/wiki/Reklamation )
Hur ska du som konsument bevisa att pumpen i ditt bad läckte fr början när den börjar läcka efter 1-2 år ?

Sen finns det flera firmor som är generösa med garantier/reklamationer.
Flera av premium märkena har generösa garantier.
Tex artesian ,coast,hotspring,folkpool mfl har tre års garanti på flera av sina bad.

En av mina bekanta hade faktiskt nyligen ett fel på sitt Vancouver. Overheat-larm om jag inte minns fel. SB skickade ut en tekniker som löste problemet utan diskussion. Inget snack om att skicka in några delar för analys, garantin fungerade utmärkt. Badet var drygt 1,5 år gammalt.

Sen tror jag du har rätt i att det är omöjligt att få en LX-pump på garantin, av den enkla anledningen att det inte sitter några LX-pumpar i badet. Pumparna kommer från DXD.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag