VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Tankar om glasfiberpool  (läst 5481 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad nafets

Tankar om glasfiberpool
« skrivet: mars 22, 2007, 09:30:38:38 »
Hej

Har gått i poolbyggartankar ett längre tag nu , och när jag hittade detta forum med all denna kompetens kändes det helt rätt att ställa sina frågor här.

Har funderat på en glasfiberpool typ "ELBA62" från www.polyfaser.it
Blev dock chockad när jag fick en prisuppgift från en svensk leverantör på cirka 140''.
Hade tidigare tittat på
http://www.schwimmbadausstatter.de/assets/s2dmain.html?http://www.schwimmbadausstatter.de/50160094b1113d401/50160094b110f420d/index.html
där samma pool kostar 6800 €
Det blir mycket pengar över även om frakten kostar en del.

Jag kan redan se det framför mig om jag skulle beställa denna pool från en svensk leverantör.

"Ännu en idiot (syftar på mig själv) som har beställt en glasfiberpool till överpris"

Hur i hel***e kan den svenska leverantören motivera detta pris.

Tar tacksamt emot era synpunkter

//nafets

Poolgiganten

Utloggad PelleSthlm

SV: Tankar om glasfiberpool
« Svar #1 skrivet: mars 22, 2007, 19:13:44:44 »
Oj, det var skillnad det. Det är ju ingen fråga om att du tjänar på att köpa det direkt från Tyskland. Skillnaden i pris skulle jag vilja förklara med att tyska poolföretag har alltid mycket bättre priser från fabriken än vad svenska leverantörer har. Detta i och med att den tyska poolmarknaden så oehört mycket större än den svenska. Detta gäller i stort sett alla poolprodukter.

De priserna på den sidan är säkert förra årets priser i och med att Tyskland inte längre har 16% VAT utan numera 19 %, men det hör inte till saken. Jag skulle tippa på att frakten går på ca 35 000 inkl. moms. Det bästa är ju om du kollar upp själva fraktpriset och ser vart du hamnar.

Utloggad Janne G

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Väster om Kungälv
  • Antal inlägg: 184
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Tankar om glasfiberpool
« Svar #2 skrivet: mars 23, 2007, 08:13:22:22 »
Jag hade funderingar på att skaffa en glasfiberpool från Polen. De kunde man ställa på högkant under transport.
Då kom jag att tänka på att man kan ju hyra en stor biltransportkärra och dra efter bilen. Därmed kan man komma undan bra mycket billigare i transportkostnad. Så länge totalhöjden inte överstiger 4,50 m ska det vara lugnt.
Ev kanske man kan få tillstånd för en bred-transport också ....
Har Leca-pool 6 x 3 x 1,2 med poolvärmepump Maxi 35
Bor: Väster om Kungälv

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan