Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Rubinpool  (läst 12608 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MGH

Rubinpool
« skrivet: maj 25, 2010, 21:21:40:40 »
Hej!

Vi hade nästan bestämnt oss för en Storpool från JoF, men eftersom vi ändå ska gräva ner den, blev vi sugna på en oval markpool från Rubinpool. 8,2*4,2*1,5m

Någon som har erfarenhet från dessa, vill gärna ha input om både pool och företag.
Garantin är ju onekligen väl tilltagen. Men vem vet om företaget finns kvar, jag hittar ingen info. om hur länge företaget funnits.

Någon som vet ifall det finns bilder på en sådan oval markpool, tydligen ska det inte behövas gjuta markplatta, endast stödmurar.
Hur tjock stenmjölsbädd tror ni det behövs?
Kommer förmodligen inte lägga isolering i botten.

Tacksam för svar!
MGH

Poolgiganten

Utloggad lugaid

SV: Rubinpool
« Svar #1 skrivet: maj 25, 2010, 21:39:38:38 »

Utloggad Fia

SV: Rubinpool
« Svar #2 skrivet: maj 25, 2010, 22:32:48:48 »
Hej.

Här finns ett bygge att följa av en oval med stödmurar.
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=207.0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Rubinpool
« Svar #3 skrivet: maj 26, 2010, 07:51:39:39 »
Hej,
jag handlade därifrån, kolla min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5431.0;all

Det har fungerat riktigt bra, tiderna för leverans har stämt, priset har hållit...

Jag har fått bra respons och svar på mina frågor (även "dumma" sådana).
Det var en kort period där jag inte fick något svar men det var tydligen för att de hade enormt mycket att göra så telefonen tutade konstant upptaget men det verkar ha lugnat ner sig igen.

Jag jämförde många pooler och tyckte att Rubinpool hade bästa kombination av pris/kvalitet/garanti och så ringde jag och pratade med alla jag hade offert från och tyckte att de var trevliga och svarade bra på frågor (även om sådant som rörde placering, grävning, etc.)

Jag har ändrat lite i beställningen under resans gång också men det har de löst och inte varit "gnälliga" över. Så jag är nöjd... det är klart att det alltid kan vara bättre men generellt sätt har det gått över förväntan.

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad awasen

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Ekerö, Stockholm
  • Antal inlägg: 987
  • Total likes: 5
  • Kön: Man
  • Bara resten kvar nu då...
    • Visa profil
SV: Rubinpool
« Svar #4 skrivet: maj 26, 2010, 07:54:00:00 »
Kan tillägga att vi också hade tänkt en oval från början, men ändrade oss till en åtta p.g.a. den stabilare konstruktionen och att man slipper bygga stödmurar och kan ha stenmjöl...

//Anders
AQVIS Kidney 20, Dallas Excellence pooltak, bergvärme med Pahlens HiTemp 75kw, saltklorinator

Utloggad dennis 26

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 13
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Rubinpool
« Svar #5 skrivet: maj 27, 2010, 08:15:02:02 »
Hej
Kan bara ge eloge till Rubinpool,seriösa och vettiga att ha med att göra.
Mvh
Dennis 26

Utloggad MGH

SV: Rubinpool
« Svar #6 skrivet: maj 27, 2010, 11:28:15:15 »
Tack för alla svar!

Har skickat dem en förfrågan om ett pris på både pooltak och pool för ett par dagar sedan, så vi får se hur intresserade de är ;-)

Grävaren kommer den 19/6, för att gräva hålet och göra lite andra jobb, så nu är det dags att bestämma sig.

MVH
MGH

Utloggad Jpzon

SV: Rubinpool
« Svar #7 skrivet: maj 28, 2010, 09:53:16:16 »
Kan bara instämma med övriga. Köpte en oval markpool (6x3) som jag håller på och fyller just nu. All kontakt med företaget har fungerat bra, leveranstid o.s.v. Tycker det verkar vara bra kvalitet på delarna också. Lite väl förenklad monteringsanvisning kanske, men då är det ju tur att detta forum finns :)

Utloggad MGH

SV: Rubinpool
« Svar #8 skrivet: juni 02, 2010, 11:02:58:58 »
Hej!
Kul att flera har gott att säga om Rubinpool, men tyvärr är vi inte imponerade, skickade prisförfrågan på pool och pooltak till flera företag.
Mest intresserade var/är vi av Rubinpools ovala markpool, men de är de enda som inte svarat.

Tycker det är konstigt att inte ta sig tid med nya kunder, som ev. kommer att lägga en relativt stor summa hos dem. Även för deras del i perspektiv mot deras omsättning.

Mvh
MGH

Utloggad dennis 26

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Helsingborg
  • Antal inlägg: 13
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Rubinpool
« Svar #9 skrivet: juni 02, 2010, 12:43:04:04 »
Hej
Var hos dom igår och, och dom jobbar tydligen dag och natt.Tydligen så har alla bestämt sig för att köpa pool just nu :D

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag