CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Isolering under PP-pool  (läst 4471 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mark Spitz

Isolering under PP-pool
« skrivet: april 27, 2009, 13:44:52:52 »
Hej.

Jag har läst och begrundat det som skrivit på detta eminenta forum vad det gäller bottenisolering på en PP-pool. Min pooleverantör säger
XPS200 men i en tråd sa någon "vanlig cellplast från Byggmax". Hur är det?...är det för att undvika hälavtryck man använder en hård isolering i botten eller är det för att undvika sättningar? I en PP-pool har du ju ändå så hård botten så ev. hälavtryck är knappast ett problem.
Någon med PP-pool som har erfarenhet? Jag har inte tänkt snåla på något sätt men om det är så att XPS200 är overkill så sparar man ju ett par sköna tusenlappar på att köra med något billigare alternativ. Dessutom så säljer Byggmax endast XPS200 uppe i Norrland av någon anledning. Och då blir det plötsligt Beijer som gäller och vips är man uppe i 10 000:- för en bottenisolering (om man nu inte har lust att sätta sig och köra Uppsala/Övik tur och retur och handla på Byggmax:-)
« Senast ändrad: april 27, 2009, 13:55:12:12 av Mark Spitz »

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Isolering under PP-pool
« Svar #1 skrivet: april 29, 2009, 19:16:16:16 »
Hej o välkommen.  :)

Om de vill att du ska ha hård isolering så är det nog för att den ska klara av tygnden av pool fylld med vatten,
den kan ju halka på sniskan annars.
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Majja

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Skepplanda
  • Antal inlägg: 199
  • Total likes: 0
  • Kön: Kvinna
  • Pool,en oas i vardagen
    • Visa profil
SV: Isolering under PP-pool
« Svar #2 skrivet: april 29, 2009, 21:17:23:23 »
Hejsan och välkommen!
Kul att du också valde PP pool.  Om jag nu inte missminner mig så använde vi S100 fast större skivor än byggmax skivorna (som är S80) till botten.
Jag har för mig att dom vi köpte var 120x240.

Några hälavtryck är inte att tänka på, det skulle i så fall vara pga sättningar din poolleverantör rekomenderade xps200. För att du ska vara säker på vad som är rätt eller fel kan du ju alltid höra med några andra leverantörer av PP pooler så får du se om du får samma svar av alla.

Posta gärna en massa bilder i en byggtråd så vi får följa ditt bygge, och kan det vara till någon hjälp så ta gärna en titt på vårat bygge
http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=3501.0

MVH
Majja
PP pool 3,5x8 med 2 poollampor, värmepump och Klasik B pooltak, allt från Living Quality

D1@Home Wayfarer spabad

Utloggad Stefan 1

  • Byggare
  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Hässleberga Lunds kommun
  • Antal inlägg: 336
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Poolkungen 4x8 romersk trappa
    • Visa profil
SV: Isolering under PP-pool
« Svar #3 skrivet: april 30, 2009, 06:12:57:57 »
Det fungerar med s100, se till så att det är bra dränerat.
/Stefan

Utloggad stensered

SV: Isolering under PP-pool
« Svar #4 skrivet: april 30, 2009, 08:48:37:37 »
Hej,
Jag använde 10cm S200 som tejpades ihot till ett stort block samt 5cm stenmjöl ovanpå för att inte få någon deformation, men då var det för en linerpool. Isoleringen blev myckt bra och poolbottnen blev perfekt.

Utloggad Mark Spitz

SV: Isolering under PP-pool
« Svar #5 skrivet: maj 03, 2009, 23:44:27:27 »
Tack för alla svar som droppat in. Nu har det dessvärre skitit sig med poollevarantören (strul i Tjeckien) och har efter mycket fundering beslutat mig för att satsa på ett säkert kort...en vanlig linerpool (från Poolkungen). PP-pool verkar suveränt (snygga och med inbyggd trapp). Men efter att det strulat med leverntören från dag ett i en månads tid (fick aldrig några klara besked) så blir det såhär istället. Garantier och tryggheten att köpa från en av de störra vägde tyngst. Men jag lovar att skicka bilder ändå O0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag