VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Isolering, etafoam samt bottenmatta hur har ni fäst dem?  (läst 3550 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Molle

Isolering, etafoam samt bottenmatta hur har ni fäst dem?
« skrivet: maj 24, 2009, 22:32:57:57 »
Hej,

Här är tre frågor som jag har, är frågvis men det är ju bara för att man får så bra svar här :-)

Isolering på utsidan av lecablock hur har ni fäst det? Jag kan inte låta massorna utanför hålla uppe det tyvärr.
Etafoam som väggmatta hur har ni fäst det? Limmat upp eller?
Och till sist hade jag tänkt lägga en matta på botten också, enklast är väl att limma den så den inte rör sig när linern kommer på?

Tack!

Poolgiganten

Utloggad utopiazz

SV: Isolering, etafoam samt bottenmatta hur har ni fäst dem?
« Svar #1 skrivet: maj 25, 2009, 00:21:00:00 »
När man isolerar lecasten så använder man sig av en speciell spik/skruv och en stor plastbricka. Det finns även en särskild sorts plastspik man kan använda men då måste man förborra i lecastenen. En annan variant är att limma dit isoleringen. Jag har gjort så på vår grund som har extraisloerats i efterhand. Limmades med fogskum och sitter sen som berget. Det går även att limma med olika typer av cementbaserade spackel, även kakelfix för våtrum ska enligt uppgift fungera.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag