VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Efterlysning!  (läst 8413 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad alsa

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Haninge
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Grilla och bada finns det något bättre:-)
    • Visa profil
Efterlysning!
« skrivet: september 02, 2010, 22:07:48:48 »
Mitt  6 månaders "gamla" Artesian Nevis  SPA som jag lagt ut till försäljning på Blocket har i dag från min villa tomt blivit stulen. Förövarna har tagit hål i mitt staket samt kört in med bil med släpvagn av spåren i gräsmattan att döma. Plattsen för stölden är i Haninge/stockholm >:(

Ser ni nedanstående spa i någon annons eller någon annan sätt, kontakta Polisen.


SPA Hydropool self-cleaning 775

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Efterlysning!
« Svar #1 skrivet: september 03, 2010, 09:33:24:24 »
Har du några speciella kännetecken på badet, som man kan verifiera med dig innan man anmäler, om man skulle råka se badet eller nåt som liknar det?
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad alsa

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Haninge
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Grilla och bada finns det något bättre:-)
    • Visa profil
SV: Efterlysning!
« Svar #2 skrivet: september 03, 2010, 19:07:13:13 »
Har inga speciella kännetecken på badet mer än på bilden.
Ingen kul dag idag, har  kontaktat mitt försäkringsbolag (Aktsam),  dom antydde att min villaförsäkring INTE täckte denna stöld!!!

ÅF-Artesian har under samma natt-dag blivit bestulen ett spa bad som stod ute på deras förråd >:(.........

Så alla ni spa ägare där ute, håll koll på era spa bad!
Alsa

SPA Hydropool self-cleaning 775

Utloggad Steffe

SV: Efterlysning!
« Svar #3 skrivet: september 03, 2010, 19:34:10:10 »
Vilken operation att stjäla ett spa. Hur har dem lyckats? Var karet tomt eller hade de tömt det? Ett kar väger ju ett par hundra kilo i torrvikt så man måste ju varit en 8 st. för att lyckas med detta antar jag. Att ingen märkte något. Jisses, bäst man håller uppsyn.

Karet har väl ett specifikt serienummer? Om du inte har det så bör väl din ÅF kanske ha koll på det.

Utloggad Nilking

SV: Efterlysning!
« Svar #4 skrivet: september 03, 2010, 20:51:10:10 »
HELT OSANT. >:(

När jag köpte mitt bad bad ringde jag faktiskt försäkringsbolaget och de sa att badet ingick i försäkringen. Kanske ska dubbelkolla. Har att göra med hur elen va inkopplad (???)
Ingen tröst för dig men jag hoppas att det löser sig.

Utloggad alsa

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Haninge
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Grilla och bada finns det något bättre:-)
    • Visa profil
SV: Efterlysning!
« Svar #5 skrivet: september 03, 2010, 20:53:08:08 »
SPA var fullt med vatten samt inkopplat till elnätet för att jag skulle dema spat för en köpare som ville köpa spat.  Antagligen har dom smugit in på tomten och öppnat botten ventilen, och efter några timmar återkommit för att ta det då tomma spat....

Enligt några ÅF av SPA här i södra Stockholm har många blivit av med sina spa sista tiden.
Nu har jag tillsammans med min nuvarande SPA ÅF vidtagit några speciella åtgärder om min nuvarande spa bad skulle få fötter.....

Ber Er  spa ägare här på forumet att även kolla med eran försäkringsbolag hurvida era spa bad täcks av eran försäkring!!!



mvh//alsa
« Senast ändrad: september 03, 2010, 20:57:06:06 av alsa »
SPA Hydropool self-cleaning 775

Utloggad Nilking

SV: Efterlysning!
« Svar #6 skrivet: september 04, 2010, 00:52:21:21 »
Jag bor inte långt ifrån dig..Trånkan.
Ska hålla ögonen öppna.

Dumfråga, varför sälja? Lessnat?

Jag tror iaf att ditt bolag kommer ersätta dig men att du kanske får fajtas lite.
Ge dig inte. Jag gick en rond med mitt bolag (min fotled gick av pga XXX&%¤%#¤%¤)

Utloggad alsa

  • Kunnig
  • ****
  • Stad/land: Haninge
  • Antal inlägg: 64
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Grilla och bada finns det något bättre:-)
    • Visa profil
SV: Efterlysning!
« Svar #7 skrivet: september 04, 2010, 19:06:32:32 »
Nej! Har inte ledsnat, har köpt ett större spa (Hydropool), så jag "sålde" min gamla Artesian spa.
Måste tillägga att jag i denna svåra stund så har jag har fått superbra support från Poolbyggarna i Kungsängen som är ÅF för Artesian. Samt från min nuvarande ÅF Hydropool.
Nu har vi "säkrat" min nuvarande Hydropool här hemma. Man vet ju inte om dom kommer tillbaka snart för att ta den med snart >:(

//alsa
SPA Hydropool self-cleaning 775

Utloggad Torsken ><((*>

SV: Efterlysning!
« Svar #8 skrivet: september 05, 2010, 20:13:33:33 »
Oj det här trodde man inte kunde hända :( Hur har du "säkrat" ditt nya spa? Det här vill man ju undvika

Utloggad Nilking

SV: Efterlysning!
« Svar #9 skrivet: september 06, 2010, 13:02:49:49 »
Ja, alsa, dela gärna med dig. Men du kanske ska köra PM då?

Har funderat på om man ska låsa fast badet med nån kedja eller så..men vill de verkligen sno badet lär de greja det med.


//Thomas

Utloggad lada

SV: Efterlysning!
« Svar #10 skrivet: september 08, 2010, 08:06:10:10 »
Mitt SPA försvann också natten mellan ons-tors. En HYDROPOL 775.
Frågan är vad polisen gör åt saken.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag