VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: ISOpool-bygge  (läst 7148 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad crash

ISOpool-bygge
« skrivet: januari 19, 2007, 13:32:21:21 »
Står i startgroparna för att beställa en ISO-block pool från Pooldoktorn (typ cellplast-LEGO som man fyller med betong). Innan jag beställer försöker jag bilda mig en uppfattning om vad som ska göras och har därför läst allt jag kommer över. Trots att jag har använt alla översättningsprogram jag kunnat hitta, förstår  :-\ jag fortfarande inte följande:

Empfehlung: Versehen Sie die ISO Steine Wände und die Bodenfläche zusätzlich mit Spachtelung und Glasfaserseidenmatte. Damit erreichen Sie eine sehr stabilen druckfesten Untergrund. Diese Technik wird auch bei der Wärmedämmung im Fassadenbau verwendet.

Finns det någon vänlig (bygg-tyska-kunnig) själ som förstår och kan förklara vad som ska göras?  Vad är motsvarande svenska material till "Spachtelung und Glasfaserseidenmatte."?

« Senast ändrad: januari 19, 2007, 15:06:40:40 av crash »
4x8 lecapool i två nivåer med romersk trappa och Albion Klasik C pooltak, värmepump Pahlen Maxitemp 51

Poolgiganten

Utloggad Jesper P

SV: ISOpool-bygge
« Svar #1 skrivet: januari 19, 2007, 20:56:58:58 »
Lite som det låter. Man spacklar ut vätskan på en glasfibermatta för att erhålla en hård yta med stor tryckhållfasthet.

Utloggad crash

SV: ISOpool-bygge
« Svar #2 skrivet: januari 19, 2007, 21:12:02:02 »
Men vad är det för vätska och glasfibermatta? Och var köper man dessa?
4x8 lecapool i två nivåer med romersk trappa och Albion Klasik C pooltak, värmepump Pahlen Maxitemp 51

Utloggad zek

SV: ISOpool-bygge
« Svar #3 skrivet: april 05, 2007, 22:35:58:58 »
Hej, jag undrar om du löst gåtan ?? jag är nämligen inne på att köpa detta koncept själv, har kikat på http://www.pooldoktor.net/shop/Schwimmbecken/ISO-Steine/ISO-SETs:::1000_1100_1120.html?XTCsid=4eb2a054494a1e3b7f8594799af8dc56

Kan det vara möjligt att få ett koplett paket för 3500 Euro ??? elle har jag missat något ?
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Utloggad Freddan

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Trollhättan
  • Antal inlägg: 48
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: ISOpool-bygge
« Svar #4 skrivet: april 05, 2007, 22:45:45:45 »
Hej!
Brukar fuska med www.google.com/translate_t där man kan få översättning från tyska till engelska. (Sök på google translator så är det lätt att hitta denna sida)

Nedan följer en översättning av din text (det blir inte alltid 100% men det är bättre än inget)

Recommendation: Provide the ISO of stones of walls and the floor space additionally with priming and glass fiber silk mat. Thus you achieve very stable pressure resistant underground. This technology is used also during the thermal insulation in the facade construction

Hoppas att detta kan vara till någon hjälp.

Mvh

F
Fredrik

Utloggad crash

SV: ISOpool-bygge
« Svar #5 skrivet: april 06, 2007, 08:14:26:26 »
Jag frågade Pooldoktorn och fick svar att rekommendationen är glasfibernät och vanligt puts.
4x8 lecapool i två nivåer med romersk trappa och Albion Klasik C pooltak, värmepump Pahlen Maxitemp 51

Utloggad zek

SV: ISOpool-bygge
« Svar #6 skrivet: april 07, 2007, 09:57:24:24 »
Nät och puts är det för att man skall kunna kakla då eller ?, eller måste man ha det även om man har liner ?
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Utloggad crash

SV: ISOpool-bygge
« Svar #7 skrivet: april 07, 2007, 16:20:46:46 »
Det är för att ytan ska bli hård. Cellplasten i ISO-blocken är tydligen ganska mjuk vilket gör att det lätt blir märken i väggarna.
4x8 lecapool i två nivåer med romersk trappa och Albion Klasik C pooltak, värmepump Pahlen Maxitemp 51

Utloggad zek

SV: ISOpool-bygge
« Svar #8 skrivet: april 07, 2007, 22:56:20:20 »
Skulle putsen duga att kakla på ? klarar konstruktionen att står delvis ovan mark ? jag kommer att schakta ner poolen helt i ena kortändan men marken faller så att andra ändan hamnar 80cm ovan mark
3,5 x 8 x 1,5m med gjuten platta. väggarna är gjutna i skalblock klädda med liner. Bergvärme 28 garder maj-sept

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan