VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Poolen verkar "säcka" första sommarn  (läst 3372 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad GustavNilson

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Sweden Stockholm
  • Antal inlägg: 5
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Poolen verkar "säcka" första sommarn
« skrivet: september 29, 2011, 16:42:43:43 »
Har i våras skaffat en pool på 3*7 meter i ett plastmaterial. Dock verkar återfyllningen runt om poolen ha gått dåligt för redan nu första säsongen har det blivit bucklor vid trappan som är i ett hörn av poolen. Misstänker att det är återfyllningnen som sket sig... Vad borde jag göra nu? Måste detta åtgärdas fort för att det inte ska bli värre? Dessa bucklor är lodräta på trappan och är ungefär 10 cm djupa.

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Poolen verkar "säcka" första sommarn
« Svar #1 skrivet: september 29, 2011, 19:03:59:59 »
Vilken typ av plast är det i stommen? Har du någon bild på stommen?
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5541
  • Total likes: 480
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Poolen verkar "säcka" första sommarn
« Svar #2 skrivet: september 29, 2011, 20:08:07:07 »
10 cm djupa, det är ju gigantiskt mycket för att vara en buckla.  :'(
Fixa det så snart som möjligt är min omedelbara reaktion, om det ens går fixa, brukar inte vara lätt att forma om plast som väl tagit sig en oönskad form.
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad GustavNilson

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Sweden Stockholm
  • Antal inlägg: 5
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolen verkar "säcka" första sommarn
« Svar #3 skrivet: september 30, 2011, 20:59:12:12 »
Poolen är byggd av det där polypropylene-materialet. Jag som trodde det inte var så allvarlig :'(. Har sett att någon annan med liknande pool berättade att deras trappa "satt" sig lite och jag undrade lite vad det var. Tänkte ja hade samma men det är alltså bucklor jag har. Poolen är tjeckisk tror jag av märket Niveko.

Utloggad Trollmann

SV: Poolen verkar "säcka" första sommarn
« Svar #4 skrivet: september 30, 2011, 21:55:06:06 »
Poolen är byggd av det där polypropylene-materialet. Jag som trodde det inte var så allvarlig :'(. Har sett att någon annan med liknande pool berättade att deras trappa "satt" sig lite och jag undrade lite vad det var. Tänkte ja hade samma men det är alltså bucklor jag har. Poolen är tjeckisk tror jag av märket Niveko.

Utan att veta hur du återfyllt så låter det som du inte återfyllt med rätt matrial, vad har du för fyllning runt poolen?
PP-pool 6*3*1,5 isolerad.
Dalas pooltak
Atlas Scientific ph, oRP, ph-, klor automation via esphome och Home Assistant

Utloggad GustavNilson

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Sweden Stockholm
  • Antal inlägg: 5
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Poolen verkar "säcka" första sommarn
« Svar #5 skrivet: oktober 02, 2011, 00:17:17:17 »
Hyrde en firma som fixade de mesta, inklusive återfyllningen. Vad det är fyllt med vet jag inte.

Utloggad Erica

SV: Poolen verkar "säcka" första sommarn
« Svar #6 skrivet: oktober 02, 2011, 00:47:52:52 »
Om problemet är koncentrerat kring trappan så verkar det ju som om man inte lyckats fylla upp ordentligt under vissa punkter där. Inbyggda trappor ger ju en knepigare geometri när det skall fyllas och är då trappan i sig inte så stabil att den självhåller så kan det säkert bli problem med bulor och bucklingar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan