VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Torktid pvc lim  (läst 5018 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad lindererik

SV: Torktid pvc lim
« Svar #10 skrivet: juni 04, 2018, 14:48:55:55 »
Såg på Youtube någon delbar pvcring som man kunde täta med  . Då rugga man upp och sen limma och drog ringen mot själva kopplingen så skulle det tätas. Finns det att köpa i sverige ?

Poolgiganten

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Torktid pvc lim
« Svar #11 skrivet: juni 04, 2018, 14:55:13:13 »
Ok jag ser nu att det var Fredde som smetar utanpå även inifrån utanpå ? slangkopplingar. Lim används i hela världen vid rörkopplingar till pooler, själv har jag limmat 100-tals kopplingar , det blir extremt tät , lim skall användas på 2 öppnar ytor som sen limmas emot varandra och på ett vulkande sätt sen bildar en sammansatt produkt.
När du beskriver smetar på utsidan får jag en syn framför mig att du använder detta lim som någon form att silikon som i sig själv skall bilda någon form av tätande massa.

Berätta det för min pool-leverantör, dom mislyckades med ca 30%.

Frågan var om det fanns något att göra. Och svaret var alltså generellt nej. Hjälpligt kan man försöka och då ser jag ingen annan lösning än att applicera utvändigt, gör du? Sen är det ganska uppenbart och det visar sig också när man provar att det finns betydligt bättre förutsättningar att lyckas med en nödtätning via den invändiga skarven. Utsidan är enligt min bedömmning ganska dödsdömd.

Men absolut, rätt svar är att köpa nya delar och börja om.

I pool-leverantörens frånvaro (det har reklamerats sen Juni-Juli 2017) så har jag dokumenterat och bytte redan förra året det som det faktiskt sprutade vatten från. Dropp har jag levt med. Sen så fick jag faktiskt leverantören att komma dit (dom bytte faktiskt liner) och jag hade en naiv dröm om att dom skulle ta dom andra reklamationerna med men så blev det inte.

Det drog ut på tiden, det blev Maj, skitvarmt och överallokerad på jobbet så istället för att köpa bitar och limma om och allt det drar med sig med nya rör mm då det blir passningsproblem om jag bara kapar så gav jag mig på en nödlösning som  i 3 av 4 har fungerat. Den 4:e får jag väl byta helt enkelt. klora på lite extra och stänga cirkulationen ett dygn.

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Torktid pvc lim
« Svar #12 skrivet: juni 04, 2018, 14:55:37:37 »
Såg på Youtube någon delbar pvcring som man kunde täta med  . Då rugga man upp och sen limma och drog ringen mot själva kopplingen så skulle det tätas. Finns det att köpa i sverige ?

Har du nån länk?

Utloggad lindererik

SV: Torktid pvc lim
« Svar #13 skrivet: juni 04, 2018, 15:48:51:51 »


Verkar smidigt.

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Torktid pvc lim
« Svar #14 skrivet: juni 04, 2018, 20:33:34:34 »


Verkar smidigt.

Ger ett halvrisigt intryck tycker jag.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag