VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Jet swim från UK...  (läst 1882 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Swefredrik

Jet swim från UK...
« skrivet: april 04, 2018, 20:02:55:55 »
Hej,
funderar på att köpa en jetswim till poolpaketet. Efter lite googlande hittar jag denna, från UK, med ca 10 000 (!) sek skillnad mot offert från svensk firma. Någon som kan avgöra om det funkar i Sverige, med avseende på elektronik etc.

http://www.concept-pools.co.uk/products/countercurrent-swimming-equipment/complete-units/counter-current-swimming-equipment-marlin-45-iii-with-3-3-kw-4-5-hp-400v-iii-50-hz-pump/


mvh Fredrik

Poolgiganten

Utloggad DanielM

SV: Jet swim från UK...
« Svar #1 skrivet: april 04, 2018, 22:16:20:20 »
Ser ut att vara 3-fas/400v 50hz (för den största modellen) så det bör inte vara något problem rent elektriskt. Såg jag rätt verkar den ge runt 70 m3/h om man sätter pumpen nära vilket är i nivå med Pahlens största modell (Jet Swim 2000). Förutsätter att den är EU-märkt (Britterna är ju trots allt kvar i EU en liten stund till...). Helt klart intressant rent prismässigt, med tanke på vad en Pahlen Jet Swim 2000 kostar!

Utloggad hackeman

SV: Jet swim från UK...
« Svar #2 skrivet: maj 15, 2018, 01:44:49:49 »
Hej Swefredrik,

Beställde du länkad Jetswim från UK? Jag tycker också priset är lockande... :)


Utloggad jbr

SV: Jet swim från UK...
« Svar #3 skrivet: maj 15, 2018, 14:14:03:03 »

Utloggad Onsalabo

  • Expert
  • *****
  • Stad/land: Onsala
  • Antal inlägg: 216
  • Total likes: 18
  • Kön: Man
  • Pool javisst!
    • Visa profil
SV: Jet swim från UK...
« Svar #4 skrivet: maj 25, 2018, 22:44:28:28 »
Rubinpool rund 6 m diameter med Gullberg & Jansson värmepump, Zodiac Tri 10 Pro saltklorinator och ribb-topp från Plastman.

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Jet swim från UK...
« Svar #5 skrivet: maj 26, 2018, 13:04:44:44 »
Liknande jetswim går att få tag på i Sverige:

https://www.rubinpool.se/produkter/pool-tillbehor/jetstream/jetstream-for-inbyggnad

Betydligt mindre effekt på motorn på den. Skillnaden blir klart märkbar.

Utloggad Fredde-Gbg

SV: Jet swim från UK...
« Svar #6 skrivet: maj 26, 2018, 13:14:58:58 »
Hej,
funderar på att köpa en jetswim till poolpaketet. Efter lite googlande hittar jag denna, från UK, med ca 10 000 (!) sek skillnad mot offert från svensk firma. Någon som kan avgöra om det funkar i Sverige, med avseende på elektronik etc.

http://www.concept-pools.co.uk/products/countercurrent-swimming-equipment/complete-units/counter-current-swimming-equipment-marlin-45-iii-with-3-3-kw-4-5-hp-400v-iii-50-hz-pump/


mvh Fredrik

Jag tittade också utomlands efter jetswim förra året. Det slutade med att jag köpte en av poolleverantören istället. Och av en händelse så är det exakt den du länkar till fast min är brand Astral. 16000kr betalade jag för min. Den är omkopplingsbar 3~230 samt 3~400 (Y - eller D-kopplat) håll koll på det, du vill absolut inte koppla in den på 3~230. Instruktion i locket till motorkåpan.

Den flåsar på rätt bra men jag skulle absolut inte välja nån mindre. En van simmare med högt vattenläge knäcker den.

Angående ”EU” märkning eller CE som det heter på riktigt behöver du inte vara speciellt orolig för. Kommer med en reläbox som också har ett motorskydd om jag inte minns fel och man kan väl i princip göra en sanity-check att det följer svensk elstandard.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan