VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Felsökning Eco Heat II  (läst 1543 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MORGANP

Felsökning Eco Heat II
« skrivet: juli 22, 2020, 22:36:19:19 »
Hej
Har en Eco Heat II poolvärmepump som värmer våran pool sedan 2014. Den har fungerat utmärkt fram till idag. När jag gick förbi den så såg jag att den inte var igång ("helt död") Inne i villan kan jag se att "proppen" (vipproppen) står på off = har löst ut.

Testar att starta om allt och pumpen funkar i ca 10-20 sekunder, sedan slår säkringen inne i huset i från.

Någon som har haft liknande problem, felsökning?, Köpa ny?

Pooltempen har gått ner från 28 till 26 grader så problemet måste ha uppstått i närtid

Tacksam för råd


Poolgiganten

nickby

  • Gäst
nickby
SV: Felsökning Eco Heat II
« Svar #1 skrivet: augusti 26, 2020, 10:37:34:34 »
Jag har en Powerline 88 från Folkpool och fick i sommar samma typ av problem. Den hann dock inte vara igång 20 sekunder, så fort fläkten började snurra och kompressorn skulle starta så löste säkringen ut. Googlade en hel massa och bestämde mig för att prova att byta kondensator.

Så klart fanns den inte på lager hos folkpool men lyckades till slut hitta en på ebay (för en tiondel av vad den skulle kostat hos folkpool). Monterade dit den igår och nu funkar det som det ska igen

Utloggad Plums

SV: Felsökning Eco Heat II
« Svar #2 skrivet: augusti 26, 2020, 12:33:30:30 »
Samma här. Byte av kondensator löste problemet.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag