Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Felmeddelande  (läst 607 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad sebbe314

Felmeddelande
« skrivet: juli 14, 2020, 13:03:58:58 »
Hej !
Ny på Forumet.
Vi har köpt en terrasspool Large för någon månad sen.
Vi får ett meddelande på styrpanelen ganska ofta "HTR MAY BE DRY" som att det är luft i systemet. Har varit i kontakt med återförsäljaren och han skulle kontakta Balboa ifall det skulle vara något elektronisk fel i värmaren.
Jag ser inga bubblor alls komma ut från insuget i poolen eller utsuget som återförsäljaren frågade om vi såg något sådant i poolen, för då skulle det suga luft in i systemet. Men eftersom vi inte ser några luftbubblor så trodde han det kunde vara elektronisk fel i värmaren och skulle kontakta Balboa men inte hört något där ifrån än. Ville kolla lite här på forumet om man kan få lite tips.

Bifogar en bild på pumpen.
Vid glaset så skapas det en liten "luftbubbla" längst upp när pumparna inte körs,
men inga bubblor när pumparna är igång.

kan det vara något elektronisk i värmaren som strular?
jag tänker ifall jag har satt värmaren för högt upp som ni ser på andra bilden`? ska jag ta bort stödet den står på och sätta den på golvet istället om det kan vara problemet?

Mvh
Sebastian

Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag