VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Balboa styrpanel  (läst 1515 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Spabad501

Balboa styrpanel
« skrivet: augusti 17, 2020, 22:08:20:20 »
Jag har ett Viking spa Royale från 2010 där styrpanel gått sönder (displayen visar inte gradantal). Jag skulle vilja beställa en ny styrpanel. Jag har frågat hos den lokala spabadsbutiken men de säger att det är otroligt komplicerat att veta vilken styrpanel som passar till vilket kretskort eftersom de har olika modellnummer och firmwareversioner och därmed passar till olika versioner av styrpanelerna så ska de kolls upp detta vill de sätta en tekniker på det och debitera 850kr/timme så jag tänkte försöka lösa det själv. Är det någon här som har bra koll på stypanelerna till balboa eller vet vart man kan hitta den informationen? På kretskortet står det VKG501 som modellnummer och 55078-01 som part number.

Tack på förhand!

Poolgiganten

Ola Ahlberg

  • Gäst
Ola Ahlberg
SV: Balboa styrpanel
« Svar #1 skrivet: september 01, 2020, 21:22:46:46 »
Hej
Inte lätt att hitta rätt, prova på denna länk om du hittar din panel.
Jag har själv ett Vikingspa med samma beteckning som du - jag hittade min panel där.
https://www.spapartsnordic.se/produkt_oversikt.php?Cat_ID=425
Ola

Utloggad Ozz

SV: Balboa styrpanel
« Svar #2 skrivet: oktober 07, 2020, 20:52:07:07 »
Hittade du nån panel som passade? Är i samma sits själv med en Viking 2.

Utloggad Spabad501

SV: Balboa styrpanel
« Svar #3 skrivet: oktober 18, 2020, 23:15:48:48 »
Jag beställde hem en panel från Villa Spa. Var noga med att du får samma panel som du har nu så borde det fungera  :)

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag