VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Vedpool/badtunna??  (läst 8279 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mht

Vedpool/badtunna??
« skrivet: maj 30, 2011, 18:49:52:52 »
Hej! Är alldeles ny här och funderar lite på att eventuellt köpa någon variant av vedpool. Vet inte mycket om sådana men det vi vill ha är en större variant av badtunna med plast eller plåtinsats samt vedkamin så att man kan bada året runt. Vill att tunnan också skall funka som mindre pool, främst för barnen, sommartid. Någon som har någon erfarenhet av en sådan. Den den behöver ju vara ganska stor om man skall kunna använda som pool, tänker jag. Rening? Har kollat in ex vis vedpool.se men blir inte så mycket klokare. Någon som har någon erfarenhet??

Tack på förhand! :)
« Senast ändrad: juni 02, 2011, 21:50:45:45 av mht »

Poolgiganten

Utloggad TeeOne

SV: Vedpool/badtunna??
« Svar #1 skrivet: juni 07, 2011, 01:37:39:39 »
Är inte en badtunna för djup för att låta mindre barn bara i? Alltså, tänker att man vill kunna se barnen utan att gå fram och kika över kanten... Jag skulle hålla det separat och köpa en badtunna för sittbad, och en stor 'plaskdamm' till barnen. Har själv varit frestad att fylla upp tunnan för sommardopp, men kommit fram till att man vill kunna stäcka ut sig och inte sittbada varma sommardagar. Möjligen har jag fel, men då gäller det nog vuxna.

Sittbänkarna lär hindra lek och plask om barnen skulle vara större, samtidigt som tunnan, även om den är modell större, ändå inte blir stor nog? Ser att företaget du länkar till har större tunnor än jag visste finns, men vilken tid det måste ta att få vattnet varmt när man sen vill vinterbada, och så ödsligt om man är två i en tolvmannatunna. Tar oss ett par tre timmar att på vintern få 39 grader i vår sexmanna (1800 L).

Har ni plats på tomten så får ni gott om pengar kvar efter att ni också köpt en enklare badpool om ni satsar på en normalstor riktigt snygg tunna, och då får ni två för sina olika ändamål perfekt anpassade funktioner.

« Senast ändrad: juni 07, 2011, 02:39:29:29 av TeeOne »

Utloggad mht

SV: Vedpool/badtunna??
« Svar #2 skrivet: juni 08, 2011, 20:59:13:13 »
Hej! Tack för svar även om det inte gjorde mig så mycket klokare. Barnen är ganska stora (14, 11, 8) så någon plaskdamm är inte aktuellt för dem( det har vi redan till minstingen som är 4). Har haft stor rörpool i flera år men den har gjort sitt (rostande rör, läckande liner osv) och funderar därför på om man skall köpa en ny sådan eller satsa på något annat. Det var då tanken på vedpool kom upp. ;)

Var får man föresten tag på en intex rörpool på ca 10 000 liter online? Leklust är enda återförsäljaren på Gotland och de får inte fram någon denna säsong. :-\

Utloggad TeeOne

SV: Vedpool/badtunna??
« Svar #3 skrivet: juni 12, 2011, 23:21:20:20 »
Tog för givet att barnen är små - för ingen 'tunna' blir väl mycket mer än en möjligen hyfsat rymlig plaskdamm?

Ett förslag på internetpool av enklare men rejälare slag modell lite större (om det inte måste vara just intex) http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=163365518 Jämförelsevis snygg men kan även grävas ner om man föredrar!

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan