CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Avstånd till teknikrum och hjälp med placering av VP, inlopp och utlopp  (läst 752 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad MT8

Förutsättning: Poolgropen är grävd och teknikrummet finns sedan tidigare. Teknikrummet är ca 1,2*1,2 och ungefär lika djupt nedgrävt i marken.

Avståndet mellan utlopp och teknikrum är 14 meter avståndet mellan inlopp och teknikrum är 8 meter. Däremot så tänkte jag gömma värmepumpen bakom ett förråd vilket gör att vattnet från teknikrummet tillbaka ut till poolen får ta en liten omväg. Totalt avstånd mellan VP och pool är det 13 meter om jag gör på detta sätt. Jag har beställt reningsverket Powerline 65 med en pump om 0,75hk 1-fas från folkpool

Till mina funderingar:

Tror ni min pump klarar av att få cirkulation enligt bifogad ritning (poolen är 3*6m)?

Tror ni det funkar att placera värmepumpen bakom teknikrummet vilket gör att sträckan mellan VP och inlopp blir 13 meter?

Någon annan synpunkt, alla förbättringsförslag mottages gärna, men poolen och teknikrummet är relativt svåra att flytta på :)

Tack på förhand!


Poolgiganten

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag