Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Författare Ämne: Skimmer eller ej?  (lĂ€st 1870 gĂ„nger)

0 medlemmar och 1 gÀst tittar pÄ detta Àmne.

Utloggad axelexa80

Skimmer eller ej?
« skrivet: maj 14, 2014, 21:00:53:53 »
Hej! Ska installera min 2300 liters 8-kantiga glasfibertunna i helgen. Fick tips hÀr pÄ forumet om att köra med skimmer till mitt sandfilter. Men nu börjar jag fundera lite innan jag sÀtter sticksÄgen i baljan.

Jag förstÄr att ytreningen blir optimal med skimmer men jag kan ju Àven hÄva upp skiten eftersom inte baljan e sÄ stor. Jag börjar fundera pÄ om jag inte ska köra med in och utlopp en bit ner i karet istÀllet. Jag förstÄr att det inte e bra med stora partiklar i sandfilterpumpen men jag tÀnker att jag sÀtter ett skydd vid insuget typ som ett rostfritt galler eller nÀt....?

En annan tanke jag har som gjort mig lite fundersam Ă€r att  visst borde det bli problem om vi har en lagom vatten nivĂ„ typ upp till hĂ€lften pĂ„ skimmern och sedan hoppar 6 vuxna karlar i , dĂ„ borde det nĂ€stan svĂ€mma över eftersom jag bara har ca 10 cm upp till kanten? O sen nĂ€r alla hoppar upp sĂ„ kanske skimmer suger luft o sĂ„ blir ett problem den vĂ€gen sĂ„ att sĂ€ga istĂ€llet?

Oroar jag mig i onödan eller ???

/Axel

Utloggad Zenon

• DignitĂ€r
  • Stad/land: Sverige
  • Antal inlĂ€gg: 499
  • Total likes: 13
  • Kön: Man
  • Pool / Bubbelpool
    • Visa profil
SV: Skimmer eller ej?
« Svar #1 skrivet: juni 24, 2014, 16:53:25:25 »
Jag kör en intex skimmer som man fÀster pÄ kanten :)
Intex rörpool 549cm*136cm = 25kubik, Bubbelpool nersÀnkt i soldÀck.
BergvÀrme som uppvÀrmning, 100kw vÀrmevÀxlare
ProjektrÄd pool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11513.msg86633#msg86633
ProjekttrÄd bubbelpool: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=11565.0

Mudsharl

• GĂ€st
Mudsharl
SV: Skimmer eller ej?
« Svar #2 skrivet: april 22, 2015, 12:07:32:32 »
Jag köpte nyligen en skimmer som hÀngs över kanten. Det Àr som en hink med en silkorg i och en inre cylinder vilken flyter i hinken. PÄ sÄ vis anpassar den sig efter vattennivÄn i tunnan. Utsug i botten av hinken. Fungerar suverÀnt!

Svenska kvalitetspooler som hÄller vad de lovar! 50 Är av innovation och norrlÀndsk kvalitet!

Pooler och SPA-bad med montering i toppkvalitet!
Logger 2020 datalogger
Annons för Pooltorget
Annons frÄn Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service pÄ hög nivÄ!
Ring 070-6798263!
Full Inverter!
Pooler, spa bad!
Pooler, spa bad och mycket mer!
Click Here! Pool Spa billigt Mer info! Pooler av hög kvalité, korta leveranstider! Kvalitet! PrisvÀrda pooler!
Öppnar din e-postklient
Poolsidan HĂ€ssleholm

Use CS Theme