CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Hur ska man behandla IPE-sarg från folkpool?  (läst 2664 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MickeYtterström

  • Gäst
MickeYtterström
Hur ska man behandla IPE-sarg från folkpool?
« skrivet: juni 18, 2013, 20:51:00:00 »
Har nästan nyss lagt klart sargen runt poolen, och då kom jag att tänkte på att jag inte vet vilken olja/eller om man ska ha ngn olja på sargen? Sargen är av IPE-material och köpt från foolkpool.

Vad rekommenderar någon som vet och har varit med ett tag :-)

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Hur ska man behandla IPE-sarg från folkpool?
« Svar #1 skrivet: juni 20, 2013, 07:12:05:05 »
Jag har ingen aning men Beijerbygg skriver: Ipé är ett av världens mest exklusiva träslag med naturliga egenskaper som gör den till en av de vackraste, hårdaste och mest långlivade trallen som finns att köpa. Ipé har också mycket goda egenskaper för att motstå mögel- och svampangreppvilket minskar risk för röta. Vi rekommenderar inte att trallen behandlas med olja.

Vad säger Folkpool?
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag