VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Pool projekt, och lite till  (läst 111974 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #150 skrivet: augusti 10, 2015, 11:52:23:23 »
Du är hjärtligt välkommen, men det är en bit från Tumba till Göteborg, eller hur?
Du har en poäng där, möjligt du får vänta till ny robot är på plats.
Kollade lite igår, och det värkar vara ledningsbrott som är orsaken till att den inte vill städa mer.
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Poolgiganten

Utloggad Erik N

  • IT-Tekniker
  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Stockholm/Tumba
  • Antal inlägg: 2974
  • Total likes: 248
  • Kön: Man
    • Visa profil
SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #151 skrivet: augusti 10, 2015, 15:07:22:22 »
Du är hjärtligt välkommen, men det är en bit från Tumba till Göteborg, eller hur?

Jo. Men jag börjar samla ihop till en resa, har en på hojen.nu som bor i Göteborgstrakten som jag ska hem och fika hos någon gång också. :)

Någon till så har jag en anledning att åka en tur med hojen.  <sol>
/Erik
Thermopool 8x4, badmått 3,50x7,55x1,55 - 38,3 m³.
Vattendjup 1,45 till toppen på skimmer.  Värmep. G&J GJPACW1V-20 9,2 kW
Pump Astral Victoria 3-fas 0,6 kw 11 m³/h - Filter Astral Cantabric 500 med 100 kg sand - Klorautomat
2 st Pahlen LED-belysning - LQ Klassik B (www.bumerang.cz) pooltak från Living Quality
Min byggtråd från 2010 - 2012
It's nice to be important, but more important to be nice

Utloggad MiWi

SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #152 skrivet: augusti 09, 2016, 09:59:38:38 »
Hej

Har du gjort någon efterkalkyl på ditt poolbygge? Kul o veta ungefär hur mkt en egenbyggd pool med din utformning kan kosta inkl. inkoppling av el, alla armaturer materail etc.
Jag håller just nu själv på att planera ett poolbygge, där poolen ska vara placerad i ett orangeri (som också skall byggas).

Tack för din fina blogg om ditt bygge! Det ger mycket inspiration till att dra igång mitt egna projekt.

/Michael :)

Utloggad je

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Lerum
  • Antal inlägg: 377
  • Total likes: 38
  • Kön: Man
  • Äntligen, efter två års byggande kan man bada!
    • Visa profil
SV: Pool projekt, och lite till
« Svar #153 skrivet: september 09, 2016, 16:23:36:36 »
Hej Michael, jag har ingen efterkalkyl, har inte orkat, och vill möjligen inte veta det häller ::) Det blir svårt också å dra gränserna för vad som er pool, vad er garage, ingångsparti, trädäck, m.m.
Om jag gör en "kvalificerad gissning" på poolplatta, leca, murning, gjutning, pooldetaljer, teknisk utrustning till poolen, så gissar jag runt 200.000. Om jag börjar räkna in mina arbetstimmar blir det myyyyyycket mer.
Roligt du gillar mitt bygge, min byggtråd, och att det inspirerar andra till att dra igång.
Egenkomponerat Leca/betong pool, 9,2 X 4,5, trappa/soffa i ena kortändan, brutit hörn i andra. Rostfria ingjutningsdetaljer från Pahlen, platssvetsad Alkorplan liner, Speck Eco Touch, 150kg sandfilter, Blue Lagoon 75W UV-C, 12kw Luxlama VP, Rolltop. Två 300W lampor i ena långsidan, två 50W Spa lampor i trappan. Två breddavlopp, fyra inlopp. Nitro Wall Scrubber poolrobot.
Min byggtråd: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=8433.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan