CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Poollagret/Poolprodukter  (läst 2086 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Ankel

Poollagret/Poolprodukter
« skrivet: juli 14, 2023, 22:13:23:23 »
Hej!
Har letat tak till min pool under en ganska lång tid, och de enda jag hittat som enligt mig har relativt vettiga priser för lite lägre tak är två olika butiker, Poolprodukter.se och poollagret.se

Jag behöver ett tak som är minst 3mx9.2m vilket jag inte hittat på "hyllan". De offerter jag fått för anpassade tak ligger oftast runt 200', förutom just ovan nämnda butiker. De båda kan erbjuda typ 50cm höga tak med mina mått för 150:
Taken ser fina ut på bild, men Poolprodukter verkar vara en sjukt oseriös butik som drivs av en(1) 22-åring som aldrig svarar i telefon, och tar flera dagar på sig att svara på mail.

Poollagret ger ett mycket bättre intryck men verkar också vara ett litet bolag som drivs av två personer och har knappt funnits i ett års tid

Är det någon som har erfarenhet om de här?
Jag tar gärna emot tips på andra tak som skulle lämpa sig för mina mått.
Jag ser att många pratar om nova comfort här på forumet, men det taket, med klarglas och frakt skulle gå på över 170' vilket jag tycker är mycket för ett reaktivt högt tak.

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Poollagret/Poolprodukter
« Svar #1 skrivet: juli 15, 2023, 12:28:47:47 »
När vi beställde vårt tak Atlanta år 2010 var det inget problem att anpassa storleken. Vårt tak har innermått mellan skenorna 3,5 meter, längd 8,62 meter och höjd 0,97 meter. Det var då marginellt dyrare än taken i byggsats men mer prisvärt då kvalitén var mycket högre. Idag har jag ingen koll på marknaden mer än att priserna ser ut att ha sjunkit något, i alla fall för de billigare taken.

Valet av Atlanta blev enkelt efter att vi hade besökt hem och villamässan i Älvsjö och klämt på alla taken som visades där. Jag rekommenderar alltid att se och känna på pooltak före köp.

Skulle jag köpa pooltak idag skulle jag även ta in pris på Termatec. De har troligen de tak som är både bäst och dyrast.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Asfalt

SV: Poollagret/Poolprodukter
« Svar #2 skrivet: augusti 22, 2023, 10:04:13:13 »
Taken ser fina ut på bild, men Poolprodukter verkar vara en sjukt oseriös butik som drivs av en(1) 22-åring som aldrig svarar i telefon, och tar flera dagar på sig att svara på mail.

Gick med här i forumet bara för att varna för Poollagret (Vilket jag tror du menar här ovanför. Poolagret ägs av en 22-åring). Detta är dottern till en man som tidigare drivit flera oseriösa Poolfirmor, bland annat Pooldrottningen, Pool och kamindrottningen, LH Group och Qualitypool. Jag gissar att han har näringsförbud då hans senaste företag Qualitypool drevs av hans fru och gick i konkurs i maj. Han blev även fälld i marknadsdomstolen då han inkräktat på Poolkungens företagsnamn med ett snarlikt namn (Pooldrottningen). Nu senast är det Poollagret han driver, men företaget är skrivet på dottern.

Utloggad TommyC

SV: Poollagret/Poolprodukter
« Svar #3 skrivet: augusti 27, 2023, 18:28:40:40 »
Har du någon trovärdig information som styrker det du påstår? Du kanske har rätt men det vanliga när en nyregistrerad användare dissar ett företag är att det är någon form av utpressning som ligger bakom. Jag sökte på marknadsdomstolen och de företagsnamn du listar - det gav inga träffar.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad Oneill

  • Dignitär
  • ******
  • Stad/land: Nykvarn
  • Antal inlägg: 412
  • Total likes: 122
  • Kön: Man
  • Det blev bad i maj 2019
    • Visa profil
SV: Poollagret/Poolprodukter
« Svar #4 skrivet: augusti 28, 2023, 14:48:29:29 »
Att Poollagret har samröre med gamla Qualitypool är ingen hemlighet. Det är dotter till ägaren vad qualitypool som står som VD.
Man kan lätt misstäna att pappan har ett finger med i spelet och då kanske man ska tänka sig för en extra gång.
Men det kan oxå vara att man har skärpt till sig så det kan vara bra nu men tyvärr inget jag skulle våga chansa på.

Herrns som ägde Qualitypool var en otrevlig typ tycker jag själv då jag hade med dom att göra.

Alla dessa uppgifter finns att söka på och vill man ha bevis på kopplingen är det bara att söka på allabolag eller merinfo så hittar man det svart på vitt så får man dra sina egna slutsatser sen
Thermopool 4x8m med helgaveltrappa, persia grey liner, rosfria detaljer, RGB- LED belysning, Värmepump KMP-Smart 12, UV-lampa, Pooltak Flat R1 från Qualitypool. Styrning av pool och belysning via Fibaro
Byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=14932.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag