VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Ställa spa på Altan/Gräsmatta  (läst 10665 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad clawfinger

Ställa spa på Altan/Gräsmatta
« skrivet: augusti 08, 2007, 09:47:29:29 »
Funderar på att ställa mitt spa på altanen,kör med 45*145 c-c 60 på reglarna, samt 28*120 på trallen.Blir det för klent tro?Elr vågar man gräva bort en ca 10cm på gräsmattan,vågar inte ta en grävare då el samt vatten ligger i närheten någon stans och lägga ut 4st trädgårds plattor, spat har 4st fötter <help>

Poolgiganten

Utloggad maga05

SV: Ställa spa på Altan/Gräsmatta
« Svar #1 skrivet: september 06, 2007, 09:28:39:39 »
Det beror lite på om vad du har för botten på ditt SPA. Vad har du för botten närmast marken?

Utloggad maga05

SV: Ställa spa på Altan/Gräsmatta
« Svar #2 skrivet: september 21, 2007, 09:23:55:55 »
Här var det full aktivitet ser jag.

Utloggad Hiawatha

SV: Ställa spa på Altan/Gräsmatta
« Svar #3 skrivet: maj 19, 2008, 00:00:41:41 »
Jag byggde en träaltan till mitt spa och hade 2tum 4-reglar med 40cm mellanrum som botten och 28*120mm brädor till altandäcket.
Fungerar klanderfritt och så fick man det helt plant och vågrätt också, något som en gräsmatta sällan är och som en extra bonus så blir det inte geggigt, kladdigt gräsigt där man sätter ner fötterna.  O0

Utloggad Grufman

SV: Ställa spa på Altan/Gräsmatta
« Svar #4 skrivet: oktober 16, 2008, 21:56:20:20 »
Din altan konstruktion är rätt dimensionerad. Vikten blir väl fördelad över en stor yta.....viktigare är då hur det ser ut under bjälkarna...vilket stöd dessa har och med vilket mellanrum.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan