Klicka för pris Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Innergården blir med pool .Uppdatering kantsten,lamellskydd,altantak  (läst 37796 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Tack

SV: Innergården blir med pool
« Svar #40 skrivet: augusti 09, 2010, 12:44:00:00 »
Hej Hilti65

Kul att se att du har gjort precis vad jag hade tänkt mig, vilken tjocklek valde du på glasfibern ?

Poolgiganten

Utloggad Hilti65

SV: Innergården blir med pool
« Svar #41 skrivet: augusti 09, 2010, 17:55:21:21 »
Ca 3 mm bygger det med väv,plast+toppmålning

Utloggad Tack

SV: Innergården blir med pool
« Svar #42 skrivet: augusti 10, 2010, 13:19:40:40 »
 O0 det låter som du har användt 450 gr glasfiber då är jag inte helt fel ute.

Passar på att fråga lite till nu när jag fått tag i ett proffs  <antman>

Hur länge behövde ni vänta innan ni kunde lägga andra lagret glasfiber och behandlade ni den putsade väggen med något innan läggning ?

Utloggad utopiazz

SV: Innergården blir med pool
« Svar #43 skrivet: augusti 10, 2010, 14:00:40:40 »
Hur länge behövde ni vänta innan ni kunde lägga andra lagret glasfiber

Normalt vill man lägga de olika lagren vått i vått för att få bästa täthet och styrka. Det går även åt mindre mängd polyester och är lättare att få bort luftbubblor mellan lagren. Om det härdar emellan kan man få göra en grovslipning för att få bort ev. glasfiberstrån som "sticker upp".

Men som sagt vått i vått är att föredra men kan ju bli problem beroende på poolens storlek (både att hinna och att nå). Har plastat en del båtskrov och ibland kan man behöva riktigt långt skaft till rollern när skrovet är 4,5-5m brett  ;)

Utloggad Hilti65

SV: Innergården blir med pool
« Svar #44 skrivet: augusti 10, 2010, 15:10:22:22 »
Som Utopiazz skriver blev det en mellanslipning innan andra varvet.Putsen behandlades inte med något innan däremot så rundades alla inner/ytterhörn för att lättare trycka dit väven.

Utloggad Tack

SV: Innergården blir med pool
« Svar #45 skrivet: augusti 10, 2010, 15:43:52:52 »
Toppen !

Nu till nästa fråga  :D

Min gjutna bottenplatta blev lite ojämn, vad föreslår ni att jag gör innan plastning ?

Jämna av med betong eller lägga i någon form av skivmaterial som klarar plastningen ?

Utloggad Hilti65

SV: Innergården blir med pool
« Svar #46 skrivet: augusti 10, 2010, 15:55:09:09 »
Är den inte för ojämn hade jag inte gjort något alls.Tror inte plasten fäster så bra i flytspackel .

Utloggad utopiazz

SV: Innergården blir med pool
« Svar #47 skrivet: augusti 10, 2010, 16:30:46:46 »
Toppen !

Nu till nästa fråga  :D

Min gjutna bottenplatta blev lite ojämn, vad föreslår ni att jag gör innan plastning ?

Jämna av med betong eller lägga i någon form av skivmaterial som klarar plastningen ?


På vilket sätt är den ojämn? Handlar det om svackor/lågpunkter eller är det saker som sticker upp ur botten typ gjutvallar

Utloggad Tack

SV: Innergården blir med pool
« Svar #48 skrivet: augusti 11, 2010, 09:00:39:39 »
Plattan fick en väldigt grov yta och även vissa lågpunkter eftersom betongen brände väldigt fort ( jag gjöt garageplatta samtidigt)

Grannen har något bra medel som man blandar i betongen för att få den lättflytande med bibehållen hållfasthet, det skulle fungera ungefär som flytspackel enligt honom, jag kör på det.

Borde nog starta en byggtråd snart

Utloggad utopiazz

SV: Innergården blir med pool
« Svar #49 skrivet: augusti 11, 2010, 09:58:53:53 »
Om du kan leva med lågpunkterna så tror i alla fall jag att det är bättre att hyra en betongslip och jämna till ytan. Naturligtvis beror det på hur ytan ser ut men då riskerar du inte att få en skiktning om spacklingen skulle släppa

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag