VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Umeå Energi har börjat med en pooltaxa!  (läst 1576 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad AmeriSwede

Umeå Energi har börjat med en pooltaxa!
« skrivet: maj 04, 2018, 16:34:44:44 »
Hej!

Detta är ingen reklam. Jag har hållit på med att få Umeå Energi att komma igång med en pool taxa i samband med nyttjandet av fjärrvärme och nu lanserar dem än sådan taxa. Spridar bara de goda nyheterna!

Mvh
Jvh

Poolgiganten

Utloggad TommyC

SV: Umeå Energi har börjat med en pooltaxa!
« Svar #1 skrivet: maj 04, 2018, 16:40:48:48 »
Priset vill dom inte skylta med, sånt brukar göra mig misstänksam.

http://www.umeaenergi.se/varme/poolvarme/intresseformular

Ok att kostnaden för installation varierar men energipriset borde dom informera om.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad AmeriSwede

SV: Umeå Energi har börjat med en pooltaxa!
« Svar #2 skrivet: maj 04, 2018, 17:52:15:15 »
Det är pooltaxan som jag hänvisade till.

Tror att den ligger på 25öre....mindre än halva taxan annars.

1 juni-30 sept.

Standard pool 8x4, pris exempel 3000kr, beroende på...

Vi har fjärrvärme sedan tidigare och hade redan fått den ihop kopplat till poolen.

Pooltaxan = halva priset jämfört med resten av året

Utloggad TommyC

SV: Umeå Energi har börjat med en pooltaxa!
« Svar #3 skrivet: maj 04, 2018, 18:13:27:27 »
Vid COP=5 och totalt elpris på 1,25 kr/kWh så betalar man också 25 öre/kWh tillförd energi till poolen med en vanlig poolvärmepump. Nu har dom trissat upp elnätsavgiften så att det totala priset på el gått över 1,5 kr/kWh. Då är 25 öre/kWh för fjärrvärme förmånligare men det återstår att se vad elpriset blir över sommaren.  <dontkn>

Jag har för mig att Linköping hade bättre pris på fjärrvärme till pool tidigare men nu har dom höjt till 29 öre/kWh.
https://www.tekniskaverken.se/siteassets/tekniska-verken/fjarrvarme/prislistor-privatkund/poolprislista_2018.pdf

Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad OlovB

SV: Umeå Energi har börjat med en pooltaxa!
« Svar #4 skrivet: maj 05, 2018, 11:34:14:14 »
>> Jag har för mig att Linköping hade bättre pris på fjärrvärme till pool tidigare men nu har dom höjt till 29 öre/kWh.
>> https://www.tekniskaverken.se/siteassets/tekniska-verken/fjarrvarme/prislistor-privatkund/poolprislista_2018.pdf

Den prislistan gäller Borensberg, Kisa Katrineholm, Skärblacka, Kimstad, Åtvidaberg.

I Linköping är priset 9.80 öre/kWh. https://www.tekniskaverken.se/siteassets/tekniska-verken/fjarrvarme/prislistor-privatkund/prislista-linkoping_2018_privatkund.pdf

Utloggad TommyC

SV: Umeå Energi har börjat med en pooltaxa!
« Svar #5 skrivet: maj 05, 2018, 15:49:01:01 »
Oj, det är ett bra pris! Nu blir jag avundsjuk igen.
Platsbyggd plastpool 31 kubikmeter med inbyggd trappa och botten i tre olika nivåer. 720 W cirkulationspump. G&J 9,2 kW värmepump ställd på 31 grader. Lågt pooltak Atlanta med skjutlucka och uppfällbar gavel. Klorerar med veckoklorpuckar.

Utloggad AmeriSwede

SV: Umeå Energi har börjat med en pooltaxa!
« Svar #6 skrivet: maj 11, 2018, 17:20:31:31 »
Om man ta hänsyn till den betydligt dyrare årsavgift...så finns det utrymme för lägre pooltaxa kanske?

Det jämnar nog ut sig...det alla har ungefär lika stora marginaler. Vi är i alla fall nöjda med 25 jämfört med 60. :)


Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan