VVS och Vattenshoppen Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Spela harpan
 

Författare Ämne: Hur förbereda mark för runt spabad  (läst 2564 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Lovisa

  • Gäst
Lovisa
Hur förbereda mark för runt spabad
« skrivet: oktober 04, 2019, 23:54:37:37 »
Jag har beställt ett runt spabad (213cm) Northstar pure XL från Folkpool och i helgen har jag tänkt gräva ur och skapa en plan yta. Den ska stå i hörnan på trädäcket där jag tänkt såga ut för ca halva badet.

Vad ska man tänka på? På grustaget sa dom att det nog räcker att gräva ur och fylla på med 10 cm stenmjöl (0,8) och hård frigolit ovanpå det.

Vad är lagom höjd ovanför trädäck för ett bad som är 102 cm djupt?

Poolgiganten

Utloggad Patrik1970

SV: Hur förbereda mark för runt spabad
« Svar #1 skrivet: december 06, 2019, 21:11:26:26 »
Intressanta frågor. Vi har samma planer.

Ingen här som kan ge lite värdefulla och konstruktiva råd?  :)

Utloggad Telekiter

SV: Hur förbereda mark för runt spabad
« Svar #2 skrivet: december 09, 2019, 11:13:33:33 »
Hej. Grattis till spabadet. När man fäller ner spabadet är det bra om service luckan/sidan går att komma åt utan att tvingas tömma och lyfta upp badet. Så om däcket närmast badet går att lyfta bord så är det bra. Hur djupt man sänker ner är olika. Om det finns ett dedikerat insteg (eller avkylningssäte, som ofta är lite högre) på insidan spabadet så är det bra om det är i samma höjd som trädäcket. Då blir det enkelt att kliva i och ur badet. Jag har mitt spabad stående direkt på trädäcket och har sedan gjort en pall/stege som har samma höjd som insteget inne i spabadet. Mycket bra!

/Urban.

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Spela harpan