CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Äntligen byggstart, Palmyra 3.66 NU FÄRDIGT!  (läst 27948 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad thesmurfen

SV: Äntligen byggstart, Palmyra 3.66 NU FÄRDIGT!
« Svar #30 skrivet: maj 24, 2012, 12:17:04:04 »
Så har tom vi vuxna äntligen premiärbadat. pumpen jobbade upp tempen 4 grader igår så vattnet var härliga 26.5 grader igår eftermiddag. Vi badade nästan en timme utan paus och aldrig har jag sett så glada barn. Som balsam för själen <love>

Poolbotten var helt utan anmärkning, slät och fin och vallen kändes perfekt. Får hoppas på att den håller sig så här oxå nu i fortsättningen.

Tempen sjönk en grad under natten vilket känns helt ok. Vi har inte fått igång timern än men ska väl ta o programera den under kvällen, så får vi se om vi kan hålla en jämn temperatur på 6h/dygn eller om vi måste öka på intervallerna. Den funkar iaf och det är ett sjujäkla blås ur den så vi måste bygga ett litet vindskydd framför den som riktar bort utblåset från jordgubbsplantorna som sitter bredvid, annars blåser dom nog sönder innan gubbarna hunnit mogna e jag rädd..
Poolmans palmyra 3,66 med värmepump G&J 3.5kW. Färdigställd maj 2012 http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7586.0

Poolgiganten

Utloggad Fia

SV: Äntligen byggstart, Palmyra 3.66 NU FÄRDIGT!
« Svar #31 skrivet: maj 24, 2012, 21:14:24:24 »
Visst är det värt allt slit!! O0
Det finns en pool för alla trädgårdar och plånböcker, det gäller bara att hitta rätt.

Utloggad Mizzi

  • Expert
  • *****
  • Antal inlägg: 288
  • Total likes: 0
  • Storpool 4,5x7,6 från JF Fritid
    • Visa profil
SV: Äntligen byggstart, Palmyra 3.66 NU FÄRDIGT!
« Svar #32 skrivet: maj 24, 2012, 22:03:18:18 »
Jättefint! Det blev verkligen tjusigt!

Jag förstår att barnen jublar  O0  När man hör barnen jubla och skratten bubblar är det helt plötsligt värt allt slit och alla pengar  ;)
I Augusti 2010 började vi bygga en Storpool (4,5 x 7,6 x 1,32) från JF-Fritid i Kottebo. Ett bygge som fortfarande pågår år 2012... då vi förhoppningsvis ska bli färdiga! :)

Här kan du läsa om hela bygget: http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=5892.0


  


Utloggad thesmurfen

SV: Äntligen byggstart, Palmyra 3.66 NU FÄRDIGT!
« Svar #33 skrivet: maj 25, 2012, 22:33:30:30 »
Visst är det så! Nog för att vi gillar att bada men visst är det för barnens skull. Ser verkligen fram emot sommaren :)
Poolmans palmyra 3,66 med värmepump G&J 3.5kW. Färdigställd maj 2012 http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7586.0

Utloggad Erica

SV: Äntligen byggstart, Palmyra 3.66 NU FÄRDIGT!
« Svar #34 skrivet: maj 25, 2012, 22:43:49:49 »
Ja det blev ju riktigt snyggt. Och för barnen känns poolen säkert stor trots de begränsade dimensionerna. Vår första pool var en liten ovanmarkare. Den var inte så tjusigt inbyggt som din och dessutom lite mindre, men barnen ( vi hade bara ett då men hon tog dit gott om kompisar !) älskade den och det gav oss mersmak på att fortsätta med pool. Hoppas ni får en skön sommar nu när ni är klara !

Utloggad thesmurfen

SV: Äntligen byggstart, Palmyra 3.66 NU FÄRDIGT!
« Svar #35 skrivet: maj 26, 2012, 07:55:41:41 »
Jo jag tror att denna pool räcker till gott och väl. Vi har ju världens minsta tomt så vi kan inte ha en större pool utan att det skulle se dumt ut är jag rädd, så känner vi att vi växer ur poolen så får vi leta efter ett annat hus tror jag ;) Djupet är perfekt iaf, vår 6-åring simmar som en liten fisk och plockar upp sjunk-ringar (stavning?) för glatta livet och själv har jag vattnet upp till armhålorna. 2-åringen hoppar som en tok från kanten och mellan-tjejen på 4 år har precis börjat ta sina första staplande simtag utan puffar. Hon kommer ha lärt sig simma innan den här sommaren är slut!

Och som en bonus så blev det oerhört snyggt på tomten med inbyggnaden <sol>
Poolmans palmyra 3,66 med värmepump G&J 3.5kW. Färdigställd maj 2012 http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7586.0

Utloggad thesmurfen

SV: Äntligen byggstart, Palmyra 3.66 NU FÄRDIGT!
« Svar #36 skrivet: juni 20, 2012, 08:35:03:03 »
Tänkte uppdatera lite på hur det funkar med vår pool hittills och jag måste säga att det går strålande!

Avsaknaden av dränering visade sig dock i helgen i form av en pool runt poolen. Men så kom det oxå 4.7mm på mindre än ett dygn. En liten dränkpump fixade dock bort det på ett par minuter och sen dess är det torrt och fint. Det blev ingen katastrof av det hela iaf utan allt är fint som sig bör under poolen nu när vattnet är borta.

Måste säga att vi är väldigt nöjda med vår pool. Att ha en skimmer är en riktig lyx då vi hela tiden fick plocka bort en massa döda tvestjärtar och annat äckligt som hamnat i poolen när vi hade vår blå balja. Nu är de puts väck (ja om man bortser från att maken får tömma korgen i skimmern ibland då) och det är så otroligt lättstädat!

Vi har dock lite problem med att få till en vettig klorhalt så en klorautomat av nåt slag ska införskaffas snarast så det blir lite mer jämn halt.

Som vi trodde så funkar inblåset som en jet-stream åt tösabitarna och mellantjejen använder den flitigt. Nu väger hon endast 13kg så det kanske är därför den fungerar så bra ;) Reningsverket och värmepumpen tuffar på 9h/dygn och har hållit värmen på stadiga 25grader. Så fort det är soligt ute så hjälper dock poolskyddet till och ökar på värmen till ca 30 grader. ska bli spännande att se vad elräkningen hamnar på nästa månad när den dyker upp.

Nu är det verkligen bara sommarvärmen som saknas så kan man få börja njuta på riktigt av vårt paradis
Poolmans palmyra 3,66 med värmepump G&J 3.5kW. Färdigställd maj 2012 http://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7586.0

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag