CF Group Scandinavia Klicka här för mer information! Gullberg Jansson Platssvetsad Liner Nordiska Kvalitetspooler Prisvärda pooler! Besök oss idag
 

Författare Ämne: Grundarbete  (läst 3865 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Mic66

Grundarbete
« skrivet: mars 05, 2014, 22:04:09:09 »
Hej
Tror jag la min senaste fråga i fel tråd?  Det jag undrade över var om man behöver ha fiberduk mellan isoleringen och stenmjölet ? Vet inte säkert men tror jag läst att det kan vara problem med paddningen om man har fiberduk i mellan,att stenmjölet liksom gled av duken?!. Tänkte starta med detta på lördag,så om någon har lite erfarenhet så får ni gärna lämna lite tips.  <dontkn>

MVH Micke

Poolgiganten

Utloggad Rickard

  • Rickard Marklund
  • Administrator
  • Dignitär
  • *****
  • Stad/land: Piteå
  • Antal inlägg: 5545
  • Total likes: 481
  • Kön: Man
  • Grundare och ägare av forumet
    • Visa profil
    • Besök gärna vår webshop för energibesparing.
SV: Grundarbete
« Svar #1 skrivet: mars 06, 2014, 16:30:34:34 »
Har aldrig provat, men det kan nog bli problem med paddnignen oavsett duk eller inte.
Skulle tro det går bättre om du vattnar först, men invänta gärna svar från andra som provat.
Själv har jag helt oisolerad botten (bara bottenmatta ovanpå den paddade botten.)
Driver webshopen www.energibutiken.se

Egen företagare: www.poolforum.se, www.varmepumpsforum.com, www.atvforum.se och www.energioffert.se
Pool från Svenska poolfabriken, 4 X 8 meter, Poolrening med CYA-fria Saniklar – Tempo Sticks.
Värmer med en Nibe 1255-12 kW jordvärmepump + 14.4 m2 Texsun solfångare till ca 32°C.
ORT: Piteå
Vår byggtråd: https://www.poolforum.se/forum/index.php?topic=7.0

Utloggad Pooljanne

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Borensberg
  • Antal inlägg: 37
  • Total likes: 4
  • Kön: Man
  • En pool kan aldrig vara för liten
    • Visa profil
SV: Grundarbete
« Svar #2 skrivet: mars 07, 2014, 08:03:03:03 »
Hej Jag gjorde så här under min ovanmarkspol 350x120: Dräneringsrör, singel ca 30 cm, sättsand ca 10 cm, isolering och sedan poolduken. Paddade singeln och sanden. Har funkat jättebra. Hela bygget finns dokumenterat om det är något du vill se.
Ovanmarkpool i stål 350x120 med Welldana värmepump
5kw

Utloggad Mic66

SV: Grundarbete
« Svar #3 skrivet: mars 07, 2014, 18:56:25:25 »
Hej Rickard o Pooljanne.. Tack för era svar. Har paddat makadammet nu på eftermiddagen i det fina vädret här i småland. Imorgon blir det till att isolera och köra i stenmjölet som jag inte kommer att padda utan vattna o välta ist.Det får sedan stå så tills det blir dax för montering senare i vår. Ja det skulle vara intressant att se hur du gjorde pooljanne,det vi kommer montera är en 3,60 x 1,32 så det är ju säkert mycket som blir snarlikt ditt projekt. MVH Micke

Utloggad Pooljanne

  • Kan lite mer
  • ***
  • Stad/land: Borensberg
  • Antal inlägg: 37
  • Total likes: 4
  • Kön: Man
  • En pool kan aldrig vara för liten
    • Visa profil
SV: Grundarbete
« Svar #4 skrivet: mars 08, 2014, 07:31:29:29 »
Här kommer förhoppningsvis lite bilder på mitt bygge som jag gjorde förra sommaren. Lite fix återstår, byta stegen till en rostfri och installation av värmepump
Ovanmarkpool i stål 350x120 med Welldana värmepump
5kw

Svenska kvalitetspooler som håller vad de lovar! Kampanj på pooltak
 

Platssvetsad Liner

Logger 2020 datalogger
Annons från Pool & SPA i lund
poolstore.se
Service på hög nivå!
Besök vår hemsida för mer information
Pooler, spa bad!
Bästa pris på poolsvampen.
Klicka här för mer information! Platssvetsad Liner Prisvärda pooler! Besök oss idag